2.6

Landline

Två systrar växer upp i 1990-talets New York när de upptäcker sin pappas otrohetsaffär. Det visar sig snart att han inte är den enda bedragaren i familjen.

Originaltitel Landline
Regissör Gillian Robespierre
Manus Gillian Robespierre, Elisabeth Holm
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Jenny Slate, Edie Falco, Abby Quinn, John Turturro, Jay Duplass, Finn Wittrock, Marquis Rodriguez, India Menuez, Amy Carlson, Ali Ahn, Jordan Carlos, Charlotte Ubben, Eric Tabach, Sam Freed, Raffaella Meloni, Noah Tully Sanderson

jonbo
2020-04-08
Aldrig dålig och genomgående bra insatser, men det sticker inte ut och vi har sett allt förrut.
2017-12-18
Ganska besviken faktiskt då jag tyckte Obvious Child var jättebra, men det här träffar inte alls på samma sätt. Slate och Quinn är väldigt bra tillsammans och det är liksom helt okej, typ ganska bra rakt igenom men ingenting som liksom står ut. Stabil och trevlig tvåa, men trean är inte riktigt nära.
2017-11-28
En film för folk som automatiskt tycker att det blir roligt när det refereras till sex, om det finns någon komisk poäng med referensen är mindre viktigt. Vidare är Jenny Slate väldigt irriterande och handlingen är densamma som i vilken relationskomedi som helst. Jag kan inte heller påstå att de gör så mycket av det faktum att filmen utspelar sig på 90-talet, och de lyckas aldrig skapa någon riktig 90-tals-känsla. De får vara glada för att den här försvinner bort i mängden av alla dåliga komedier därute