2.6

Lånarna

George skickas till sin sjuka fasters hus över sommaren, där han vaktas av den otrevliga husan. Han har ganska tråkigt och en dag möter han Arietty - en 15 cm lång flicka som bor under golvet med sin mamma och pappa. De är Lånare. Människopojken och lånarflickan blir goda vänner, trots hennes föräldrar, som inte vill att hon ska vara utomhus eftersom människor är farliga, och den nyfikna husan.

Originaltitel The Borrowers
Regissör John Henderson
Manus Richard Carpenter
Genre Äventyr, Fantasy, Familjefilm, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Ian Holm, Penelope Wilton, Siân Phillips, Daniel Newman (I), Rebecca Callard, Paul Cross, Pamela Cundell

2018-10-24
Så där...
WederLight
2009-06-01
Toklänge sedan man såg denna men minnena håller i sig. Svårt att betygsätta den, istället för att se om den och sätta ett betyg utifrån det, så behåller jag mina minnen intakta och sätter betyg utifrån vad jag tror att jag skulle sätta.
Arensberg
2006-11-12
ja verkligen mysig!!
Newt_
2006-09-24
ah, det är inte rätvist att bedömma filmer som man har knutet till barndomen... väcker myskänslor. Ett barns fyra blir en lite äldres 3a
Anxie
2006-09-15
Aww.. det här är så underbart. Såg om det igen i sommar. Nostalgi så det sjunger om det.
LauraP
2006-07-11
nostalgi!!
aud
2005-06-14
Den här borde gå på tv igen. Nostalgi! Effekterna var ju så otroligt snygga med hahaha. Charmigt.