1.3

Lake Placid: The Final Chapter

Efter upptäckten att det finns krokodiler i den lokala sjön, går en fd jägare samman med stadens sheriff för att hålla bestarna i schack. Problem uppstår dock när både en hänsynslös tjuvskytt och en grupp tonåringar hamnar mitt i krokodilernas näste.

Originaltitel Lake Placid: The Final Chapter
Alternativ titel Lake Placid 4, Lake Placid 4: The Final Chapter
Regissör Don Michael Paul
Manus David Reed, Mairin Reed
Genre Science Fiction, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Yancy Butler, Robert Englund, Benedict Smith, Jeff Stewart (I), Sewell Whitney, Elisabeth Röhm, Poppy Lee Friar, Daniel Black, Zara Dimitrova, Scarlett Byrne, Caroline Ford

StureStenhög
2019-12-14
De är inte rädda för att ta dumheterna till nya nivåer i den här filmserien, det ska de sannerligen ha cred för. Man måste ju få ett gäng karaktärer till sjön, och då kan inget sätt vara dumt nog. Busschauffören är verkligen en fantastisk karaktär. Effekterna är annars åtminstone lite bättre än i de tidigare uppföljarna, man får anta att det beror på att den allmänna tekniska utvecklingen har gått framåt, och på att de inte gärna kunde bli sämre. Det är nog överhuvudtaget den bästa filmen i serien så här långt, och tvåan är iaf lite stark
Robkiller
2019-01-09
SyFy... risig handling och skitfula effekter, men delvis lite underhållande i alla fall.
2017-10-05
Snäppet bättre än 3:an vilket egentligen inte säger något. Samma risiga effekter, men mer fart och blodigheter. Englund är rätt kul.
Stiggy
2015-04-25
Filmen är bara spännande sista timmen det va en seg start på lake placid 4 annars.
KyLLo
2014-09-21
Trean hade åtminstone ett underhållningsvärde, men den här är bara överdriven. Orkar inte bry mig.
dudson
2013-08-11
Riktigt bra och blodig och fullt ös sen alltid skoj med Englund i en film som denna" 3+
Powha
2013-04-14
När man ser Robert Englunds namn, då vet man att det är klass.
Lukinx
2013-01-25
Man får väl det man förväntar sig...
TheHorrorfan
2012-12-17
Håller med "gre" bättre än 3an kanske till och med bättre än 2an.
gre
2012-10-25
Bättre än 2'an och 3'an iaf.