2.8

Lagens man

En orubbligt lugn sheriff kommer som främling till en stad för att hämta några efterlysta män, och vägrar att inte uppfylla sin plikt trots att hela staden vänder sig emot honom.

Originaltitel Lawman
Alternativ titel Lagens män
Regissör Michael Winner
Manus Gerald Wilson
Genre 70-tal, Western
Skådespelare Robert Duvall, Joseph Wiseman, Burt Lancaster, Lee J Cobb, Richard Jordan, Robert Ryan, Albert Salmi, John Beck (II), Ralph Waite, J D Cannon, John McGiver, Sheree North, Robert Emhardt, Walter Brooke, William Watson, Charles Tyner

2018-01-27
Lancaster är så hård att han inte ens behöver vara hård för att vara hårdast. Riktigt stabil och underhållande western. Inget trams, inget bjäfs, inga svackor. Tempot är lugnt utan att vara långsamt, och skådespelet är överlag mycket bra. Svårt att säga vad som saknas för en fyra. (9+/15)
dudson
2015-01-08
Mycket bra western pärla! Med snygga shoot-outs och en svin hård Burtan i topp form som rensar staden.
origC-J
2014-10-28
Stabil västern, som försöker vara spagetti men ändå klassiskt Hollywood. Kul att se Lancaster och evigt gamle Robert Duvall.
Bomkia
2007-05-23
Inte alls så pjåkig western-rulle. Lancaster är jävligt hård. 3a.