1.5

Ladyworld

En mystisk jordbävning stänger inne åtta tonårsflickor i ett hus och utmanar deras vänskap, identiteter och så småningom deras grepp om verkligheten.

Originaltitel Ladyworld
Regissör Amanda Kramer
Manus Amanda Kramer, Benjamin Shearn
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Ariela Barer, Annalise Basso, Ryan Simpkins, Odessa Adlon, Maya Hawke, Tatsumi Romano, Zora Casebere, Atheena Frizzell, Noel David Taylor

StureStenhög
2020-08-12
Den vill väl vara någon form av absurd version av flugornas herre den här, och det blev ju inte skitbra. Jag har alltid lite svårt för när det absurda får ett egenvärde, och här är det dessutom pinsamt inkompetent utfört. Man får lite skolpjäskänsla. Jag tycker dock lite synd om skådespelarna, de är alla bedrövliga, men det finns helt enkelt inte någon möjlighet till att vara något annat än bedrövlig i en sådan här film. Det enda roliga var att försöka minnas alla motsvarigheter i flugornas herre, jag får känslan att man följer grundhandlingen ganska troget. Dock misslyckas man totalt med att etablera någon form av psykologisk trovärdighet i karaktärerna