2.4

La Sorella di Ursula

Ursula och hennes syster Dagmar är på solsemester då en mördare börjar härja runt och ha ihjäl kvinnor med en stor dildo.

Originaltitel La Sorella di Ursula
Alternativ titel Curse of Ursula, The Sister of Ursula
Regissör Enzo Milioni
Manus Enzo Milioni
Genre 70-tal, Skräck
Skådespelare Barbara Magnolfi, Stefania D'Amario, Vanni Materassi, Marc Porel, Anna Zinnemann, Antiniska Nemour, Yvonne Harlow, Giancarlo Zanetti, Alice Gherardi, Roberto De Ruggeriis

ItalyErik
2022-08-23
Substanslös giallo där sexet ges mer utrymme än våldet och mordvapnet minst sagt sticker ut. Trivsam att vila ögonen på, med en italiensk kuststads utsökta miljöer och trevlig easy listening-soundtrack. Marc Porel, som bl a spelade mordisk prälle i en viss Fulci-film, spelar här ironiskt nog en heroinjunkie - han gick själv på heroin och dog 1983, bara 34 år gammal.
Catapilla
2019-05-28
Fokuset ligger på Softcore, väldigt dålig som Giallo.
2018-09-30
En lam ursäkt till giallo-intrig för att få visa upp så mycket sleaze och softcore som bara är möjligt. Trashigt så det räcker och tyvärr oxå rätt oblodigt.
dudson
2017-09-28
Skräp film. Ett hån mot Giallo genren.
idd
2014-01-29
Rätt uppenbar twist å onödigt stökigt manus fram tills dess..
Totenkopf
2010-04-11
Hade varit bättre att de gjort en skräck-komedi av det hela istället, det hade nog funkat bättre.
Rubbermonster
2008-07-24
Njae var nog rätt ord.
Mumrik
2008-04-22
Lagom thrashy/sleazy giallo med småkuslig musik. :)
theother
2007-05-28