Death Walks at Midnight

Valentina, en ung och vacker modell testar en drog för ett vetenskaplig experiment. Under drogens påverkan får hon en syn av kvinna som blir dödad av en man med en spiktäckt handske. Det visar sig att en kvinna blev dödad på exakt det sättet för inte så länge sedan och snart finner sig Valentina förföljd av samma mördare.

Originaltitel La Morte accarezza a mezzanotte
Alternativ titel Death Caresses at MidnightLa Muerte acaricia a medianoche
Regissör Luciano Ercoli
Manus Ernesto Gastaldi
Genre Thriller, 70-tal
Skådespelare Nieves Navarro, Simón Andreu, Pietro Martellanza, Claudie Lange

henrikj
2021-09-01
Rätt trist och obegripligt.
dudson
2018-03-02
Helt klart en av dom sämsta Giallo filmerna nånsin. Allt är en jävla sörja av flum och usel story. Det annorlunda mordvapnet väger inte alls upp mot den genom ruttna historien & handlingen.
EvilNed
2017-01-19
Väldigt rörigt mysterium där allting inte ens förklaras i slutet. Hur kunde den där mannen från hennes syner dyka upp varstans? T.ex. i likbilen? Var hennes koppling till härvan bara att hon bodde som hon bodde? De där japanska barnen, vad var det om? Mätningen av mausoleumet? Det ledde ingenstans. Varför var doktorn vid kyrkogården? Frågorna fortsätter... Tråkigt och aktionslöst.
Korben_Dallas
2016-08-13
Första 30 skitbra samt sista 30. Mkt bra skådisar och helt underbara kläder, fotot är symmetriskt och talang ingivande men storyn och filmen mitt är så seg och rörig. Men främst alldeles för händelselös.
2016-03-02
Börjar tydligen bli kräsen med min giallo, eller så är det faktum att de bästa titlarna redan är sedda. Svag story som känns onödigt rörig. Ett häftigt mordvapen som kändes innovativt. Tyvärr används det alldeles för lite.
niebaotan
2015-12-02
Funkade inte alls for mig. Ointressant och tunn historia som aldrig tar fart. Innehaller nagra godkand scener men det ar ocksa allt.
Punkliv
2015-05-07
Rekommenderad fyra. Riktigt dum giallo, men det går inte att komma ifrån att den är jävligt underhållande och har det kanske coolaste mordvapnet någonsin.
ulke666
2012-03-01
Lite väl långdragen i mittenpartiet. I övrigt tycker jag att filmen har ett hyfsat tempo och en story som hela tiden håller intresset uppe. Slagsmålsscenen i slutet är (precis som redan nämnts) alldeles för dum, även för en giallo. Man bara väntar på att nån skall snubbla och "råka" få en tårta (som givetvis också finns placerad på taket) i ansiktet.

2012-02-15
började riktigt bra tyckte jag, lagom psykedeliskt, prima musik. efter att hon intagit drogen kommer paranoian då hon tror att någon ska mörda henne och det blir ganska snart tjatigt när hon försöker övertyga alla i sin omgivning om det. snygga klipp i filmen och det fanns gott om planteringar vilket jag utvecklat en smak för på sistone. klimaxet kändes väl långdraget också, skrattretande slagsmålsscener, verkligen rätt amatörmässiga. synd att inte hela filmen var mer psykedeliskt. svag 3:a skulle jag säga.
Moj
2007-09-01
Förutom det fantasifulla mordvapnet, en hygglig plottwist och en blodig slutsekvens så erbjuder denna standardgiallo en rejäl temposvacka i mitten.