La fille de Dracula

En ung kvinna besöker sin farmor på dödsbädden. Innan hon dör berättar hon om familjeförbannelsen: de är alla vampyrer!

Originaltitel La fille de Dracula
Alternativ titel Daughter of Dracula
Regissör Jesus Franco
Manus Jesus Franco
Genre 70-tal, Skräck, Mysterium, Romantik
Skådespelare Britt Nichols, Anne Libert, Howard Vernon, Daniel White, Jesus Franco, Alberto Dalbés, Conchita Nunez, Lina Romay, Yelena Samarina, Eduarda Pimenta, Carmen Carbonell

2013-07-05
Ibland undrar jag varför jag fortsätter att titta på Franco-rullar, då de ytterst sällan är särskilt intressanta. Men det är väl jakten på guldkornen som driver mig… Detta är ännu en trött och oinspirerande rulle där klassisk mordgåteintrig kombineras lite försiktigt med vampyrer. Höjdpunkten måste nog vara den sista sexscenen, där Franco bjuder på sitt typiska och mycket enträgna in-och-ut-arbete – och då syftar jag givetvis inte på penetration, utan på zoom, skärpa och fokus. (5+/15)
Raggarn
2012-03-22
Ja vad ska man säga? Den är då inte läskig och absolut inte spännande. Mycket inzoomande av buskar och nipples vilket inte förhöjer helhetsbetyget. Lite jobbigt att hänga med när talet inte riktigt hängde med samtidigt som den engelska texten va va liten och genomskinlig och ibland på 3-4 rader. Det här är en riktigt tafflig och långtråkig historia med en massa onödiga karaktärer som inte fyller nån funktion. Nä, ska jag orka mig genom Francos återstående 122 filmer kommer det här bli jobbigt!
idd
2008-06-30
i början verkar den faktiskt väldigt lovande med vackra miljöer å vampyrsnusk, å man får en stark känsla av att titta på en jean rollin rulle, men efter ungefär en halvtimme segnar det till å efter det händer egentligen ingenting.. francos skådespeleri e som vanligt till å med snäppet tråkigare än hans regi å att jag överhuvudtaget lyckades hålla mig vaken sista halvtimmen var ett under..