3.3

Especially on Sunday

Filmen består av fyra kortfilmer med olika handlingar. Den första, "Il Cane Blu" (den blåa hunden) handlar om en arbetande man som blir förföljd av en liten brun hund med en blå fläck i pannan, mannen som inte gillar hundar gör tillslut något han inte borde ha gjort. Den andra, "La Neve sul Fuoco" (snön på elden) handlar om en gammal dam som kikar på sin son och hans fru medan dom har sex, sedan går hon och biktar sig för prästen. Den tredje, "La Domenica Specialmente" (speciellt på söndagen) handlar om en ung man och en kvinna som blir erbjudna skjuts av en äldre man då dom inte har någon bil. Mannen börjar under resans gång att intressera sig för kvinnan. Den fjärde, "Le Chiese di Legno" (kyrkorna av trä), är en annorlunda film där vi möter en kille som leder oss runt i en storstad på kvällen. Helt plötsligt möts alla personer från de tidigare filmerna på en strand och tre kyrkor av trä flyter emot dem på vattnet.

Originaltitel La domenica specialmente
Regissör Giuseppe Tornatore, Marco Tullio Giordana, Giuseppe Bertolucci, Francesco Barilli
Manus Tonino Guerra
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Jean-Hugues Anglade, Ornella Muti, Nicoletta Braschi, Chiara Caselli, Bruno Ganz, Ivano Marescotti, Philippe Noiret, Andrea Prodan, Sabrina Bertaccini, Sergio Bini Bustric, Nicola Di Pinto, Maddalena Fellini, Betty Romani

alexi
2005-12-26
Jag tyckte om alla episoder i denna film, alla hade sin lilla charm men den sista var verkligen helt galen. Ornella Muti spelar alltid lika bra och jag hade hoppats att Nicoletta Braschi skulle få en större roll eftersom att hon är så bra.