3.2

La corrupción de Chris Miller

Modedesignern Ruth och hennes styvdotter Chris lever har ett infekterat hat-kärleksförhållande och lever ensamma på ett stort gods i väntan på att Chris far, som lämnade dem, ska återvända. Chris är dessutom psykiskt sjuk och lider av paranoia och en djupt rotad sexualskräck. En dag kommer en främling och förändrar livet för de två olyckliga kvinnorna. Barney är en ung och charmig dagdrivare som efter att ha "övertalat" Ruth får jobb på gården. Vad de inte vet är att Barney är en psykopat som helt saknar spärrar, och att han har mördat förr...

Originaltitel La corrupción de Chris Miller
Alternativ titel The Corruption of Chris Miller, Behind the Shutters, Sisters of Corruption
Regissör Juan Antonio Bardem
Manus Santiago Moncada
Genre 70-tal, Drama, Skräck
Skådespelare Jean Seberg, Marisol, Barry Stokes, Perla Cristal, Rudy Gaebel, Alicia Altabella, Gérard Tichy, Juan Antonio Bardem, Mariano Vidal Molina, Antonio Parra, Gustavo Re
Filmnummer 42000

EvilNed
2020-01-11
Stark trea för mig. Om något så drar filmen ibland fötterna lite efter sig, vilket är synd för ibland visar den verkligen på prov att vara mästerlig. Men första halvan av filmen vill verkligen ta sin tid att utforska en kärlekstriangel som faktiskt inte är helt ointressant.
dudson
2019-05-21
Miller Leder verkligen ligan när det kommer till snygg&läcker film. Vill inte klassa denna som en ren Giallo utan mera som en djup psykologisk thriller/. Varenda person är helt störd utan några karma poäng" lite väl blod fattig oxå för min smak. Men överlag en trevlig sleazig film upplevelse. Det som gick fett bort var det övernaturliga inslaget mot slutet.
haajen
2019-05-13
Den är långsam och kräver lite tålamod men vid en viss punkt i filmen levererar Bardem en helt suverän scen och därefter blir det hela mer spännande och mer skruvat än en kunnat ana. Mycket snyggt foto.
idd
2013-09-24
stabil giallo utan några direkta överraskningar..