2.8

L.A. Story

Eftersom det alltid är samma väder i Los Angeles tycker tv-meteorologen Harris att det är helt okej att spela in helgens väderprognos i förväg. För detta blir han avskedad, och i samma veva gör hans flickvän slut.

Originaltitel L.A. Story
Alternativ titel Los Angeles Story, LA Story
Regissör Mick Jackson
Manus Steve Martin
Genre Drama, Komedi, Romantik, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Steve Martin, Victoria Tennant, Richard E Grant, Marilu Henner, Sarah Jessica Parker, Kevin Pollak, Susan Forristal, Sam McMurray, Patrick Stewart, Frances Fisher, Iman, Tommy Hinkley, Larry Miller, Andrew Amador, Gail Grate

2021-06-15
Fy fan säger jag bara och blä...
Count_Duckula
2018-07-29
Om man inte gapskrattar så sitter man och småler mest hela tiden. Älskade även det mystiska elementet i det hela. "I'll have a half double decaffeinated half-caf, with a twist of lemon."
Raimo_1985
2018-05-12
En av de roligaste och knäppaste Steve Martin-filmer jag sett! Jag hade så jäkla kul!! Hur ska jag toppa det här?
2015-08-29
Är inget jättefan av Steve Martin, men i rätt roll är han okej. Men den här hysteriska komedin skall antagligen funka som nån slags satir och jag tyckte den var rätt värdelös. Någon poäng hämtas in här o där och någon cameo var kul, men överlag vred jag mig av tristess tills eländet äntligen var slut.
2014-12-30
Frunktansvärt rolig, intelligen och fyndig film fylld med underbara och minnesvärda citat. Harris: "She's not so young. She'll be 27 in four years." Trudi: Sheila has been studying the art of conversation. Harris: Oh, you're taking a course in conversation? Sheila: Yes. [long pause]
Bomaniac
2013-01-13
Att se en Steve Martin-film är synonymt med fånigt! Så även denna denna. Det är överspelat och tramsigt, speciellt Sara Jessica Parker var oerhört kass i sin roll. Det övernaturliga kunde uteslutits. I övrigt en klassisk romantisk komedi från nöjesfabriken i Hollywood.
HerrFågelsaft
2010-10-13
Den kommunicerande trafikskylten har inspirerat mig mycket i mitt liv. Jag har en hel hög teorier på vem som ligger bakom meddelandena från den. Skön och ganska filosofisk film om man vill.

2008-09-12
Charmig, men jag gillade den ännu mer när jag var liten.
Grillman
2008-08-13
en av dom sämre steve martin filmerna!
horvendile
2008-08-04
Fånig förstås, men också charmig. Närmare fyran än tvåan, och det är på ren charm.