Kvinnan på sjutton år

Pat är sjutton och förälskad i en av sin systers uppvaktare. Hennes mamma favorerar systern och Pat tvingas kämpa för att få sin kärlek.

Originaltitel The Patsy
Alternativ titel The Politic Flapper
Regissör King Vidor
Manus Agnes Christine Johnston, Ralph Spence
Genre Komedi, Stumfilm, Drama, 20-tal
Skådespelare Marion Davies, Marie Dressler, Lawrence Gray, Del Henderson, Jane Winton, Orville Caldwell

fisk0
2022-12-04
En del riktigt rolig dialog, fast det är en del smått obegripliga scener som enbart verkar finnas till för Marion Davies minspel, men jag tycker nog att det drog ut på tiden utan att tillföra något. "Han ligger aldrig i lä" från samma år tycker jag var en bättre film än detta, även om de bästa skämten här nog ändå överträffar den. Stark tvåa på gränsen till trea. "I'm gonna hit you so hard you'll starve to death bouncing" var en fantastisk replik.
Lillaprinsen
2016-10-11
Den är väl närmast ingenting jämfört med The Crowd, och avslutningen är det sisådär med, men den har en ljuvligt hjärtlig humor och hur många som helst roliga scener.
emilstjernholm
2012-10-13
En fantastisk film med en underbar Marion Davies i huvudrollen som Pat. Speciellt roligt är segmentet när hon gör narr av Garbo, Gish och andra samtidsstjärnor.
jwester
2011-07-08
Marion Davies och Marie Dressler är ett under att se.
fridenpaden
2009-09-06
Det här var en överraskning. Jag trodde helt klart att Davies och Vidors Show People skulle vara den bästa men så ser jag denna och blir ännu mer förtjust. Trots total avsaknad av slapstick hittar humorn istället till hjärtat. Den nyproducerade musiken är mycket bra och höjer filmen rejält.