Krrish

Fri som en fågel rör han sig som vinden... modig som ett lejon är han aldrig rädd... han klättrar på stenar och bestiger berg... han simmar som en fisk och ingen kan matcha kraften i hans nävar... hans fantastiska krafter är en gåva, inte för hans egen skull utan för den som behöver dem.

Originaltitel Krrish
Regissör Rakesh Roshan
Manus Robin Bhatt, Sachin Bhowmick
Genre Romantik, 2000-tal, Science Fiction, Äventyr, Action
Skådespelare Hrithik Roshan, Preity Zinta, Rekha, Archana Puran Singh, Sharat Saxena, Priyanka Chopra, Puneet Issar, Hemant Pandey, Manini De, Naseeruddin Shah, Kiran Juneja

MinotaurKing
2010-07-26
okej

2009-11-09
Jag förstår mig nog helt enkelt inte på denna genren. Indisk film är nog inte min grej.
ninaemilia
2009-11-02
Hrithik Roshan är som en påse godis, och jag är alldeles för påverkad av drifter för att bedöma hans filmer korrekt. Inte som att jag skulle vara den enda i den situationen ...
Modrus
2009-08-03
Nja, kanske inget för min smak, men som indisk Bollywood så var den helt klart sevärd, indierna har faktiskt blivit ganska så duktiga på att göra film med special effekter i. Sedan så var ju Priyanka Chopra en riktig fröjd att titta på....en mycket vacker indisk skådespelerska.
Zuzz
2008-03-29
Ännu en bra Bollywoodfilm =) Var dock lite tveksam i början, en andra halvan av filmen lyfte rejält och jag blev en lipsill :P Den går liksom från Sound of Music till Matrix, kan man göra annat än älskepälska? En 4a!
Ningyou
2008-02-14
Det går fan inte betygsätta den seriöst! De konstiga ljuden i första halvan är grymma!
krs
2006-09-24
Har aldrig sett en Bollywood-film innan och det var ju helkul! Filmen har beskrivits som en indisk Superman och jag tycker absolut att den är sevärd. Om man nu inte är allergisk mot Bollywoodfilmer förstås.
sarabk
2006-08-21
bollywood inget för mig, vi lämnade salongen