Krigarnas ö

Peter ska tillbringa en månad på en ö i skärgården tillsammans med sin dotter Sandra som han knappt har träffat sedan sonens självmord två år tidigare. På ön träffar Sandra några andra ungdomar som spelat en livsfarlig lek, en lek de kallar krigaren i vilken de ger varandra uppdrag som måste utföras för att få den åtråvärda titeln krigaren. Peter som får nys om ungdomarnas lek väljer att inte gå till polisen. När hans dotter försvinner djupare och djupare in i leken känner han att han inte har något annat val än att slå tillbaka och går med i deras lek med ödesdigra konsekvenser som följd. Han har bestämt sig, han ska komma hem med sin dotter och han är beredd att gå långt för den han älskar mest.

Originaltitel Krigarnas ö
Alternativ titel The Name of the Game
Regissör Emil Jonsvik
Manus Emil Jonsvik, Mats Helin, Jessica Letho
Genre Drama, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Mats Helin, Aurora Roald, Kim Bodnia, Line Verndal, Thomas Hanzon, Hanna Ardéhn, Fredrik Johansson, David Arnesen, Susanna Roald

2019-07-02
Riktigt dåligt foto. Usel dramaturgi som gör det praktiskt taget omöjligt att uppfatta vad som händer. Bodnia är en stabil skådis, men är knappt med något. Se den på egen risk.
Medlock
2016-05-09
Taffligt manus, tafflig regi och även - med ett eller annat undantag - taffligt skådespeleri. Ja, det mesta är undermåligt. Känns som ett försök att göra något annorlunda med en begränsad budget - men med närmast katastrofalt resultat. Något annat betyg än en etta är otänkbart för min del.