Kraftprovet

En rik grupp människor tänker köpa upp ett helt kvarter och bygga om det. Det enda som återstår är att köpa upp en träningslokal. Craig Blake får i uppdrag att köpa lokalen, men väl där så får han vänner, samt blir kär i en kvinna.

Originaltitel Stay Hungry
Regissör Bob Rafelson
Manus Charles Gaines, Bob Rafelson
Genre Drama, Komedi, 70-tal
Skådespelare Arnold Schwarzenegger, Jeff Bridges, Sally Field, Robert Englund, R G Armstrong, Scatman Crothers, Helena Kallianiotes, Roger E Mosley, Woodrow Parfrey, Joanna Cassidy, Richard Gilliland, Ed Begley Jr

Raimo_1985
2018-01-03
Ganska annorlunda film. En sak är säker, sådana här filmer görs inte längre. Svårt att säga om den är bra. Jag tyckte den var rätt trivsam. Kanske allra mest för "Se allt med Arnold"-dårar (jag).
StureStenhög
2017-03-28
Underlig film som dock var ganska kul att se. Det är till stor del skådespelarna som gör filmen, för det är sannerligen ett färgstarkt gäng skådisar på väg uppåt i karriären man har fått ihop. Sally Field känns väldigt naturligt sprallig och är nog den som imponerar mest, men det går inte att komma ifrån att det är Arnold som är den stora behållningen. Allt med honom är roligt utan att det nog var meningen att vara det. Men annars är det väldigt spretigt det här, och de enskilda scenerna är ofta bättre än helheten. Det är dock först på slutet filmen faller samman totalt. Sevärt ifall skådespelaruppsättningen lockar, men betyget kan inte gärna bli högre än en stark tvåa
Adoniram
2016-01-10
Inga ambitioner nånstans, men en del glimtar som räddar den från total katastrof.
Ful_fisk
2014-12-25
New Hollywood-regissören Bob Rafelson (Five easy pieces) regisserar Jeff Bridges, Sally Fields och nykomlingen Arnold Schwarzenegger i ett drama (Arnolds enda bidrag till denna genre i karriären?) om bodybuilding. Konventionell och förutsägbar story men sympatisk och Bridges hanterar som alltid huvudrollen med bravur. Arnold fungerar även han, och det är lite kul att han fick en golden globe för bästa nykomling för rollen. Bäst är dock Sally Fields, som börjar bli alltmer av en favoritskådis. Vilken energi hon har! På det stora inget mästerverk, men en duglig film som hjälpte till att göra bodybuilding känt för den breda massan.
Djason
2014-10-13
Lite smålustig och så är ju Robert Englund med, det räcker för att komma upp i en svag 2:a för i ärlighetens namn är denna film ganska menlös.
Brouhaha
2012-11-04
Väldigt meningslös. Några sköna karaktärer räddar den från ettan, t.ex. Englunds, men absolut inget man behöver se. För mycket Bridges och för lite Schwarzenegger. :/
Semiramis
2012-03-25
Förstår inte varför denna var rekommenderad som etta. Helt okej, ganska galen.
Lokal_Profil
2012-01-12
Härlig. SIlkesklädd Arnold med fiol, vad mer kan man begära i en film.
abbenisse
2011-07-01