2.1

Kontorstid

Lotta är 27 år och kontorsslav. Hon har inga som helst ambitioner att avancera, utan väntar mest på att få gå hem. Då blir hon befordrad...

Originaltitel Kontorstid
Regissör Tomas Alfredson
Manus Sofia Fredén
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Ulrika Hansson, Daniela Svensson, Thommy Berggren, Sven Ahlström, Sten Elfström, Sanna Mari Patjas, Thomas Holmin, Mattias Silvell, Mårten Klingberg, Pierre Tafvelin, Daniel Gustavsson, Johan Holmberg, Annika Kofoed, Sven-Olof Jansson, Klas Jahnberg, Björn Bengtsson, Kjell Wilhelmsen, Mia Benson, Anita Larsson, Leif Johansson

swampblues
2015-06-11
Trodde det här skulle vara en typisk tramsig Svensk komedi,men det var det inte.Snarare en svart dramakomedi.
Jochman
2015-06-07
Typ alla repliker är fantastiska citat. Förstår inte gnället. Bra filmat, bra repliker. Möjligtvis att det är trist med berättar röst då, det kan jag gå med på.
AlbinWesley
2015-06-01
Nej jag förstår inte riktigt varför folk tycker så illa om Kontorstid. Absurdismen i samhällskritiken spåras förstås väldigt lätt till Tomas Alfredsons far. Och om, låt säga, Äppelkriget är en kritik mot exploateringen av naturen så är detta en kritik mot exploateringen av människan. Kontorsvärlden, kapitalismen, konsumtionssamhället, informationssamhället, och framför allt vinsthetsen som tar kol på människor, står i skottlinjen. Det ramas in bra, och trots att filmen är något långdragen och den inte alls alltid träffar tonen helt perfekt, tyckte jag om den.
mammene
2012-12-25
Det här ska väl föreställa en satirisk skildring av konsultbranschen och lite roande var den, men inte så mycket mer. Dessutom retade jag mig på berätarrösten.
StureStenhög
2012-12-24
En film som har sina stunder och ibland anar man att det här hade kunnat bli bra, men det är tyvärr alldeles för slätstruket genomfört, och som satir känns den bara trött. Kontorshumor har trots allt gjorts förr, och här lyckas man inte bidra med nånting nytt till den genren
100tonvalspäck
2012-01-06
Haha! Att jag inte betygsatt denna, kommer ihåg när vi var på inpelningen med en av våra hundar som skulle spela "korven" innan de skar av benet på honom. Otroligt dålig egentligen men så fånig att den blir lite kul.
Killmangiro
2011-07-17
Jag såg de första tio minuterna. Verkade skit.
Mikrooben
2008-06-27
Absurd, lite skum, men gillade den stenhårt, en enkel igenbar historia som blir lättare att till sig pga. av den har blivit tillspettsad. Mer Kontorstid åt folket.
finkan
2008-05-11
inte bra!
jlam
2008-05-07
Självbelåten och mestadels oengagerande. Synd, med tanke på att dialog och skådespeleri ligger över standarden för svenska filmer. Förvånansvärt stilfull 'mörk skog'-sekvens på slutet förresten! Alfredson borde kanske gjort skräckfilm av det hela istället.