1.3

Komodo vs. Cobra

En grupp miljöaktivister beger sig till en ö där det sägs att militären utför olagliga experiment under kodnamnet "Project Carnivore". Det visar sig senare att militären experimenterat med genteknik på olika djur som nu muterat till jättevarelser utom all mänsklig kontroll. Nu börjar en kamp på liv och död för att ta sig från ön, innan de blir uppätna av jättedjur eller bortsprängda av militären som försöker täcka igen alla spår av experimenten.

Originaltitel Komodo vs. Cobra
Alternativ titel Komodo vs. King Cobra
Regissör Jim Wynorski
Manus Jim Wynorski
Genre Skräck, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Michael Paré, John Henry Richardson, Paul Logan, Rod McCary, Ted Monte, Glori-Anne Gilbert, Rene Rivera, Michelle Borth, Ryan McTavish, Jerri Manthey, Roark Critchlow, Delpaneaux Wills, Paul Green (II), Renee Talbert, Damian T Raven, Chris Neville

ToddDowney
2013-02-27
Älskar hur en av huvudrollernas skott i pistolerna aldrig tar slut. nej fy.. den förtjänar inte ens något betyg.
Jörmungandr
2011-08-20
Jag gillar versusfilmer, men de måste ju ha det där "lilla extra", av typen en stänk humor. Här har man alltså slängt ihop en rad usla skådisar, dåliga specialeffekter och uselt manus i ett försök att göra en seriös film. Nej, det går bort.
TheHorrorfan
2011-06-19
Slutet var nog det värsta som jag nånsin har sett.
tobgbg
2010-07-30
Förmodligen en av de absolut som sämsta filmerna som någonsin gjorts. Alla som var med iden, regisserade, producerade, distribuerade den och såg den borde skämmas. Jag själv inräknad. Jag skäms.
Slakob
2009-10-18
Jag kollade igenom hela filmen i hopp om en naken lesbisk scen med de två snygga tjejerna...haha skojar, men vad kan man vänta sig av en sån här rulle egentligen??
volvo_240
2008-08-08
Dålig som fan men ändå underhållande.
Ryujin
2008-06-23
Ah, var ska man börja, de outtömliga pistol magasinen, friheterna CG folket hade tagit med djuren, de vetenskapliga, biologiska och allmänt logiska luckorna (som man iofs inte riktigt kan klaga på om man väljer att se en film av den här typen hehe). Var det nån annan som noterade de censurerande fågellätena.... på en ö där allt liv var dött (soldaterna noterade att det inte ens fanns några insekter). Effekterna var halvdana, men har sett värre, storyn var trots all idioti inte illa för en sån här film, skådisarna var inte urusla (förstod dock inte vitsen me den storbystade blondinen som i övrigt var ganska ful och en usel skådis. Samma briljanta person som kom på censur jåglarna stoppade säkert alla spår av nakenhet som man förväntar sig ur en monsterrulle :) Men jaja, jag såg klart hela filmen, två av brudarna va riktigt söta och jag känner inte för att hänga mig, så kan inte bli en 1:a trots allt :)
cnt
2008-06-08
Klar favoritfilm! Kanske en av de bästa filmerna som någon spelats in.. tänk också på att den är inspelad på 2000-talet! (!). Imponerande må jag säga!
distinkt
2008-05-25
hade hoppats på mer fighter mellan titelns två djur.
Tomfritz
2008-03-09
Heh!... Wow! ...vilken rulle...