3.2

Kommissarie Morse - Vägen genom skogen

Lover's Lane mördaren har dödats. Mannen som anklagats för att ha dödat fem personer har själv, precis före sin rättegång, blivit dödad i ett fängelseslagsmål. Men är fallet avslutat i och med hans död?

Originaltitel Inspector Morse - The Way Through the Woods
Regissör John Madden
Manus Russell Lewis
Genre 90-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare John Thaw, Kevin Whately, Gary Powell, Vivienne Ritchie, Nicholas Le Prevost, Steven Crossley, Maggie Shevlin, James D White, Christopher Fairbank, James Grout, Clare Holman

2020-09-07
Ett bra avsnitt med mycket känslor, men också jobbigt och dramatiskt. Är egentligen inte så förtjust i dramatiska slut och tycker att Morse ska hålla på den gamla stilen, fortsätta gå sin invanda väg, finns så många thrillers redan. Många konflikter här och då mellan Lewis och Morse, känns som Morse fick sig en tankeställare. Kan fundera på hur många dugliga kommissarier de har på stationen, de som dyker upp verkar minst sagt idiotiska, tur att Morse finns då, men utan Lewis är han nog halv. Morse har till slut konstaterat att Lewis glas är halvfullt. Roligt att se en ung Barnaby/ Neil Dudgeon.

2015-09-30
Mye følelser.
BROBJO
2012-01-24
Ett av de bättre Morseavsnitten!
2010-12-23
Morse i sitt esse i en lite udda historia. Jag gillar att man märker att Morse gillar Lewis, det brukar ju inte vara så tydligt.
goeran
2010-07-02
Egentligen en väldigt osannolik story men mycket välgjort.
Luciphere
2008-01-10
Episoden fokuserar utöver själva kriminalutredningen på hur Morse motarbetas och kommer på kant med kommissare Johnson och delvis även sin chef och Lewis p.g.a åsiktsskillnader i ett äldre fall som ånyo blir aktuellt p.g.a diverse händelser. Ett mycket välskrivet och mångsidigt toppavsnitt med många vändningar. Ovanligt dramatiskt och spännande upplösning dessutom.