3.1

Kommissarie Morse - Vådliga villovägar

En ung stilig polisinspektör kommer emellan Morse och Lewis, när hon till Morse förtret blir inkallad för att hjälpa till att utreda mordet på två unga kvinnor. Men under arbetets gång visar det sig att Morse och Lewis har delade meningar om utredningen, och Morse och polisinspektören börjar samarbeta.

Originaltitel Driven to Distraction
Alternativ titel Kommissarie Morse - Mord utan synbart motiv
Regissör Sandy Johnson
Manus Anthony Minghella
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 90-tal
Skådespelare John Thaw, Kevin Whately, Patrick Malahide, Mary Jo Randle, Christopher Fulford, James Grout

mammene
2020-08-11
Det här tror jag slog alla rekord, så det är en mycket stark fyra. Allvarligt brott, men jag har aldrig skrattat så mycket som i detta avsnitt, kommentarerna är så dråpliga och roliga så det slår alla rekord och det är från alla håll. Morse är ute och cyklar totalt och får mothugg och gör avbön, en förnuftig "feminist" hjälper till och det är en salig historia. Patrick Malahide tillför mycket och slutscenen med Morse körandes som en galning går till historien. Behåller även min kommentar från 2016. Ett mycket bra avsnitt, där Morse hamnar lite på villovägar, inte första gången, som han själv erkänner. Det är rappa dialoger och Lewis är verkligen i högform på flera vis, väldigt kul att se att han bräcker "expertisen".

2015-08-31
Stable.
goeran
2010-08-30
En riktigt bra story i detta avsnitt.
yrkeschaufföre
2010-08-29
Ja, det ser ut som Kristian tittar på Carina berg tycker jag. Intressant personkemi mellan Morse, Lewis och DS Siobhan Maitland, själva brottet är inte lika kul.
Rosette
2008-07-05
Det ser ut som Christian Luuk kikar in där bakom persiennen!
Luciphere
2008-07-05
En del anspelningar på polismoral, sexism och mansgriseri i detta fall där Morse och Lewis får hjälp av en kvinnlig expert på våld mot kvinnor. En bilhandel och en bilskola står i centrum när överfall och mord på några kvinnor utreds. Bra avsnitt.
tobr0003
2008-06-22
Gick på kanal 9 den 21 juni 08. Enligt mig och tydligen många andra en av de bättre kommissarie Morse filmerna som gjorts.