3.2

Kommissarie Morse - Räkenskapens dag

Kommissarie Morse plågas av magsår och inte nog med det. Mordet på Yvonne Harrison blir allt mer komplicerat då flera misstänkta och vittnen mördas.

Originaltitel Inspector Morse - The Remorseful Day
Regissör Jack Gold
Manus Stephen Churchett
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare John Thaw, Kevin Whately, Meg Davies, James Grout, Clare Holman, Aidan David, Jesse Birdsall, James Benson

mammene
2020-09-30
Vill inte att denna allra bästa och välgjorda deckarserie ska ta slut, finns inget som kan mäta sig med detta skådespel och samspelet mellan Morse och Lewis och Strange. Sorgligt, men också ett mycket finstämt avsnitt, (om man räknar bort fallet som kanske inte var det bästa) Scenen när Morse och Lewis sitter ute vid en pub och beskådar solnedgången och Morse reciterar en dikt finns kvar på näthinnan, mycket vackert.
Mikka
2012-05-06
Första Morse jag ser och jag får verkligen ingen lust att se fler. Jag tycker att den är rätt så platt, tråkig, intetsägande och inte speciellt välgjord. Standard tv-serie. 2-
goeran
2010-07-12
Morse sista fall är faktiskt riktigt bra; en värdig avslutning av serien.
yrkeschaufföre
2010-07-11
Själva fallet är väl så där men resten är oerhört starkt när man har sett alla tidigre filmer.
anemona74
2009-08-27
Morse är Morse, vare sig han är chefen över fallet eller inte. Jag gillar denna serie. Den var min favorit förr, men nu har Midsomer och Frost gått om. Men det är fortfarande spännande och bra avsnitt värda att se
Luciphere
2008-05-02
Antydningarna är många hur tragiskt detta sista avsnitt av Englands bästa deckarserie slutar. Mycket starkt avsnitt både ur kriminalperspektivet och kring Morse själv. Sista minuterna är fruktansvärt jobbiga att se när man följt serien under så många år. "Ensanguining the skies, how heavily it dies, into the west away; past touch and sight and sound, not further to be found, how hopeless under ground, falls the reMORSEful day".