2.9

Kommissarie Morse - Gudarnas skymning

Oxfords universitet skall få en ny byggnad donerad av affärsmannen Andrew Baydon. Medan festligheterna pågår undersöker Morse och Lewis mordet på en journalist som skrev en artikel om Baydon.

Originaltitel Inspector Morse - Twilight of the Gods
Regissör Herbert Wise
Manus Julian Mitchell
Genre 90-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare John Thaw, Kevin Whately, Sheila Gish, Elaine English, Alan David, Celia Montague, Rachel Weisz, Paul Rattigan, John Bluthal, Julian Curry, Don Fellows, Robert Hardy, Joan Blackham, John Gielgud, James Grout

mammene
2020-09-06
Härligt, här känner jag igen Morseandan, nystandet, dialogerna, opera och den insiktsfulla Lewis, så min gamla kommentar kan jag stå för. 2018-08-12 En av de bättre i Morseserien, många bra dialoger och en Lewis med rynkad panna och vass tunga, huruvida han finner det lättare med en sur Morse än en glad. Fast det varade inte så länge, Morse blev en illusion fattigare, stackarn. Det kändes som om man drev lite med de högre stånden här, härliga karaktärer.

2015-09-28
Bra som vanlig.
yrkeschaufföre
2010-12-11
Kul att se Rachel Weisz i en av sina första roller. Missa inte heller när Morse är glad för första? och ända gången?
goeran
2010-06-30
Underhållande Morse-avsnitt i klassisk universitetsmiljö.
Luciphere
2008-01-04
Avsnitt i typisk "Morse"-miljö; Oxfords universitet, operakretsar och "fint" folk. Vad gäller storyn är den inte överdrivet intrikat denna gång. Mest underhållande är de fjolliga männen som ingår i operastjärnans crew!