3.1

Kommissarie Morse - Gehennas orm

Morse får gräva i mörka familjehemligheter när en framstående miljökämpe mördas minuterarna innan han ska hålla en kontroversiell föreläsning på Beaufort College.

Originaltitel Inspector Morse - The Infernal Serpent
Regissör John Madden
Manus Alma Cullen
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 90-tal
Skådespelare John Thaw, Kevin Whately, Geoffrey Palmer, David Neal, Barbara Leigh-Hunt, Tom Wilkinson, Pearce Quigley, Michael Attwell, Ian Brimble

mammene
2020-08-09
Behåller min kommentar från 2016, men höjer till en fyra för detta är ett enastående avsnitt där lagom ledtrådar läggs ut och till slut förstår man det oerhörda. Från förvirring till klarhet, det riktigt kändes. Många dolda hemligheter och mycket nystande där man för ett tag hamnar på villovägar innan det hela löser sig, denna gång var Lewis i högform. Själva Morse lite nedslagen, men han kan leverera bildning och det är alltid ett plus.

2015-08-29
Bra som vanlig. +3.
yrkeschaufföre
2010-09-05
Ett av de bättre Morse, mycket klurigheter och dimridåer.
goeran
2010-08-28
Faktiskt ett riktigt bra avsnitt; ett extra plus att handlingen delvis utspelas i universitetsmiljö.
Luciphere
2009-08-13
Familjehemligheter och miljöfrågor kretsar detta avsnitt kring. Helt ok kriminalstory.