Kommissarie Morse - Fädernas synder

Trevor Radford, chef för Radfords Bryggeri, hittas mördad i ett jäskar. Familjen har haft delade åsikter om bryggeriet ska säljas och Morse och Lewis hittar fler dolda familjehemligheter allt eftersom utredningen fortskrider.

Originaltitel Inspector Morse: The Sins of the Fathers
Regissör Peter Hammond
Manus Jeremy Burnham
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 90-tal
Skådespelare John Thaw, Kevin Whately, Andy Bradford, Kim Thomson, Isabel Dean, Lionel Jeffries, Alex Jennings, Paul Shelley

mammene
2020-08-09
Behåller kommentaren från 2016 med några tillägg och ett höjt betyg. Detta var ett fall som var väldigt svårt att lista ut och en aningen långsökt, men det gick ihop bra i slutet som hade flera överraskningar. Som sagt Lewis var i högform och Morse fick många gånger svar på tal och som han sa att han var glad att Lewis inte var diplomat.Så många härliga kommentarer här. Ja, det är inte ofta eller aldrig man hör Morse tacka nej till en öl, det är klart han fick nog av bryggeriet i detta avsnitt. Ett mycket bra avsnitt med klurigheter, brutala mord och humor mitt i alltihop. Morse lite låg, men Lewis var verkligen i högform.

2015-08-29
Holder god standard som vanlig. Thaw Whately er for gode!
goeran
2010-08-22
Ett rätt bra avsnitt men en fyndig story.
BROBJO
2009-09-05
Som sagt fotot var mkt ovanligt för ett morseavsnitt. mkt skuggor, närbilder speglar och minspel.
Luciphere
2009-07-31
Strid om försäljning av ett bryggeri samt familjefejd ligger till grund för detta avsnitt. Skarp episod som överraskar och med en tendens till ett något mer innovativt foto än vanligt.