Kommissarie Morse - En grekisk tragedi

En ung, grekisk kock mördas och Morse kastas in i en främmande kultur där tystnad är en dygd. Fallet blir än mer komplicerat när också den mördades syster och hennes barn försvinner.

Originaltitel Inspector Morse - Greeks Bearing Gifts
Regissör Adrian Shergold
Manus Peter Nichols
Genre 90-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare John Thaw, Kevin Whately, James Hazeldine, Andreas Markos, Eileen Way, Jan Harvey, Martin Jarvis, James Faulkner, James Grout

mammene
2020-08-17
Radarparet jobbar på och Lewis kanske inte alltid får de trevligaste uppgifterna, men blir mer och mer den som kommer som räddaren i nöden. Alltid trevligt att få lite grekisk mytologi till livs och att det bakas in i nystanet. Det är klass på det här. Ett citat av Morse som jag funderar över:Studera munnen.Den avslöjar det ögonen försöker dölja. Lord Byron 2013-06-28 En lite avslagen Morse, med en lite piggare Lewis till hjälp. Kanske inte ett av de bättre avsnitten, men Morse är Morse.

2015-09-16
Morse blir bare bedre og bedre.
yrkeschaufföre
2010-10-08
Medelbetyg, inte dålig men Morse kan vara så mycket bättre. Jag hade velat veta mer om lärarinnan/tolken.
BROBJO
2009-10-11
mkt överspeleri av alla utom John Thaw & Kevin Whately.
goeran
2009-09-07
En av de bättre avsnitten med Morse.
Luciphere
2008-07-15
En grekisk tragedi i Oxford som kretsar kring ett barn, ett kändispar, en grekisk familj, en restaurangrörelse, antikens sjöfartshistoria mm. Ett välskrivet manus. Stark 3:a.
Pärlemor
2007-06-30
Ett av de bästa avsnitten, även om det inte är skrivet på ett manus av Colin Dexter själv. Ett grekiskt drama!