2.8

Kommissarie Morse - Dömd till varje pris

En dömd bedragare dör på den öppna anstalt där han sitter fängslad och Morse misstänker mord. Det visar sig att den dödes f.d. kumpaner sitter på samma anstalt och Morse måste försöka undvika att kliva på fängelseledningens ömma tår under utredningen.

Originaltitel Inspector Morse - Absolute Conviction
Regissör Antonia Bird
Manus John Brown
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Steven Mackintosh, Jim Broadbent, Sean Bean, John Thaw, Philip Davis, Suzanna Hamilton, Richard Wilson (II), Diana Quick, Tony Steedman, Jonathan Firth, Kevin Whately, James Grout, Pete Lee-Wilson, David Howey

mammene
2020-08-27
Ett rörigt avsnitt och samtidigt tragiskt, ett nytt fall och ett gammalt som går ihop, det gör det mer komplicerat. En alltför vresig och högdragen Morse, han får skärpa till sig tycker jag.

2015-09-20
Høy standard!
yrkeschaufföre
2014-07-14
Det är väldigt länge sen jag såg Morse, detta var inte alls i den kaliber jag minns honom.
Luciphere
2010-02-18
Kretsar kring en öppen anstalt och tre ekonomiska brottslingar varav en hittas mördad. Morse och Lewis får assistans av en väldigt ambitiös ung aspirant. Medelavsnitt.
MaraJade
2009-10-16
Intressant story och det var kul att se en ung Sean Bean i en av rollerna.
goeran
2009-10-11
En ganska dålig story i detta avsnitt.