Kommissarie Morse - Döden passar tiden

Morse kallas till ett självmordsfall och finner sig vara personligt involverad. Susan, den dödes hustru, var för många år sedan hans själs älskade och förlovade. När det visar sig att Morses gamla känslor ännu är vid liv, finns det anledning för Lewis att oroligt fråga sig om Morse är rätt man för fallet.

Originaltitel Inspector Morse - Dead on time
Regissör John Madden
Manus Daniel Boyle
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 90-tal
Skådespelare John Thaw, Richard Pasco, James Walker, David Haig, Adrian Dunbar, James Grant, Kevin Whately, Joanna David, Susan Jane Tanner, James Grout

mammene
2020-08-20
Höjer till en fyra. Skickligt att få in så mycket i ett avsnitt och när jag tänker efter så är det ett mönster, att allvar, polisarbete, privatliv, vänskap, kärlek och humor kan blandas så omtänksamt och den röda tråden när den gäller Morse lyser igenom och blir tydligare ju längre man kommer. Egentligen är det Lewis som är den stora stjärnan och här ett stort bevis på det. Gamla kommentaren 2013: Denna gång kunde inte Morse se riktigt klart, påverkad som han var av amors pilar och minnen och Lewis visar sig vara en trogen och hänsynsfull vän.

2015-09-18
Serien blir bare bedre og bedre.
yrkeschaufföre
2010-10-26
Lewis beslut mot slutet säger väldigt mycket om hans och Morse relation.
BROBJO
2009-10-20
John Thaw och Kevin Whatley är alltid bra, iövrigt är det som vanligt blandat...
MaraJade
2009-09-21
Ett mycket bra avsnitt av Morse där man får reda på lite mer Morse förflutna.
Luciphere
2008-07-27
Mannen till en kvinna Morse själv var ihop med för länge sedan hittas död vilket är upptakten till ett helt ok avsnitt där Morse blir djupt emotionellt inblandad och Lewis ställs inför ett svårt beslut. På ett sätt, ett ganska speciellt Morse-avsnitt.
goeran
2008-07-13
Ett välgjort och genomtänkt avsnitt; John Thaw är bra som vanligt.
Pärlemor
2007-06-30
Ett mycket starkt avsnitt! Se det! Man får några svar på frågor man haft som en beundrare av Morse & Lewis! Slutscenen säger mycket.