2.9

Kommissarie Banks

Fem unga kvinnor har anmälts saknade. Fyra av kropparna hittas och kommissarie Alan Banks nya fall blir en kamp mot klockan. Skall han lyckas hitta den femte kvinnan innan det är för sent? Men Alan Banks har också egna problem; han har nyligen blivit förflyttad till en nordlig stad i Yorkshire, långt bort från sina hemtrakter och samtidigt blir han själv föremål för en utredning av den aggressiva kommissarie Annie Cabbot.

Originaltitel DCI Banks: Aftermath episode 1.1
Alternativ titel Kommissarie Banks: I ondskans fotspår
Regissör James Hawes
Manus Robert Murphy, Peter Robinson
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Samuel Roukin, Stephen Tompkinson, Lorraine Burroughs, Monica Dolan, Charlotte Riley, Sian Breckin, Jack Deam, Andrea Lowe, Barry Sloane
Filmnummer 91962

2015-01-12
En helt Ok brittisk kriminalfilm/miniserie. En fungerande historia med karaktärer som jag absolut kan tänka mig att följa i flera brottsfall. Inget särskilt minnesvärd dock men för stunden gör den jobbet och som sagt återvänder jag gärna.
BROBJO
2012-12-28
Helt ok, även om jag, liksom tpb, inte tänkt mig Banks som Tompkinson...
yrkeschaufföre
2012-06-20
Ganska likt engelska Wallander. Jag gillar att det känns realistiskt och inte självklart att allt löser sig.
ulpe01
2012-03-26
Jo, det är väl en rätt ok deckare. Inte i klass med böckerna men det hade jag inte heller väntat mig. Karaktärerna motsvarar inte riktigt de bilder jag själv byggt upp genom att läsa böckerna, så det blir ju en rätt stor omställning, vilket kanske bidrar till ett lägre betyg än jag hoppats.

2011-08-28
Stephen Tompkinson är inte alls som jag tänkt mig Banks, vilket är ett aber. Bortsett från det, ett hyggligt tv-drama.
Portugallien
2011-08-22
Att man dumpar Lewis för Banks förstår jag inte.