Kommando Leopard

Regimen i en latinamerikansk stat är allt annat än demokratisk. Korrumption, brutalitet och exploatering är vardagsmat för befolkningen. Men aktivt motstånd har börjat! En kommandogrupp under ledning av "El Leopardo" bekämpar den kriminella regeringen. "El Leopardos" huvudmotståndare Silveiras våldshandlingar mot sårade och oskyldiga startar en våg av kommandoattacker från "El Leopardos" sida.

Originaltitel Kommando Leopard
Alternativ titel Commando Leopard
Regissör Antonio Margheriti
Manus Roy Nelson
Genre 80-tal, Action, Krig
Skådespelare Rene Abadeza, Lewis Collins, Thomas Danneberg, Francis Derosa, Cristina Donadio, Subas Herrero, Michael James, Klaus Kinski, Manfred Lehmann, Hans Leutenegger

kanemura
2021-03-21
Detta kanske kan ses som något av en uppföljare till Geheimcode Wildgänse året innan, där Lewis Collins spelar mer eller mindre samma roll. Flera av de tyska skådespelarna från den filmen är även med i denna och Klaus Kinski verkar ha fått med sig sin camouflage-dräkt från samma film. Den här filmen är dock lite bättre. Här finns lite mer själ, mer anledning att bry sig och Kinski (tror jag) dubbar sig själv vilket såklart är bättre än den brittiske överklassnobben som dubbade honom i Geheimcode Wildgänse. Jag ser filmen här främst för Klaus Kinski och gillar man honom blir man nog nöjd. Utöver honom, helt ok lättsmält 80tals-action. Manfred Lehmann och Kinski drar det tunga lasten (Kinski på autopilot är bättre än alla andra skådespelare i filmen).
2014-05-11
Har sett bättre djungel-raffel men helt klart underhållande med en lömsk vässel Kinsky. samt ett + till dom häftiga eldsprutande helikoptrarna.
Raimo_1985
2014-01-24
Ja,det var ju inte dåligt,men det var ingen trea heller. Får en sprängande tvåa p g a Klaus Kinskis starka insats. Finns knappt någon skådis med mer närvaro! Annars: Det finns så mycket såna här djungel-rebell-krigs-actionfilmer. Den här kanske har lite mer hjärta.
erik_76
2007-07-01
vet inte sådär!
2007-05-17
Såna här rullar görs inte länge. Ett fräckt djungelraffel med mycket skjuta och explosioner alá italien. Kinski är psykopatisk som vanligt
ThrashingMad
2005-07-06
Får mig att tänka på kondomerna som vi fick i lumpen. Har för mig att de hette Kom-an-då eller någonting liknande och låg i kamoflageförpackningar. Kommer dock inte ihåg om själva kondomerna var kamoflerade eller om de var enfärgade. Hmmm filmen då, jo den är väl fungerande bakfylleunderhållning med den alltid sevärde Klaus Kinski.