2.6

Knights of the South Bronx

En man från medelklassens Amerika bestämmer sig för att bli vikarierande lärare på en skola i Bronx. Genom att lära barnen att spela schack så får han dem att också intressera sig mera för skolan.

Originaltitel Knights of the South Bronx
Regissör Allen Hughes
Manus Jamal Joseph, Dianne Houston
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Ted Danson, Malcolm David Kelley, Keke Palmer, Brian Markinson, Antonio Ortiz, Philip Akin, Jason Burke, Raven Dauda, Alex Karzis, Karen LeBlanc, Melissa Peters, Clifton Powell, Michael Rawlins, Kate Vernon

petson81
2010-12-14
Man har sätt det förut, såg inte hela men det jag såg tycker jag ändå var helt okej
Linda86
2008-10-13
En otrolig feelgood-film. Jag älskar den helt igenom, men inte för att den är skickligt gjord, har en överaskande och fascinerande story, eller för den sakens skull - otroliga skådespelare. Men den är så fin. En stark trea, för ett högt underhållningsvärde.
parklife
2008-10-13
Feelgood-filmer kan aldrig bli riktigt bra, men dom kan å andra sidan aldrig bli riktigt dåliga heller. Vit lärare, svart skolklass, Ted Danson, schack, slutet. Klyschigt så det förslår, men vad fan?
_Fia_
2007-07-24
En rikig mysfilm
Puffie
2007-07-10
förutsägbart, sockersött och egentligen inte imponerande alls. men filmen har mycket värme och ibland är det skönt att se dessa förutsägbara feel good filmerna. plus att ett intresse för schack inte gör filmen sämre. mkt svag 4:a
Kunze
2007-05-08
Instämmer i föregående talares (alla 3) åsikter. En svag trea men herre gud, söta ungar och ett förutsägbart feel-good slut. Klart man inte har mage att ge den en tvåa.
GLO
2007-04-06
ja man vet ju nästan hur dessa filmer slutar, men jag blir så jävla glad över den ändå..
TownshipRebel
2007-02-28
Jadu, vet inte riktigt vad jag ska säga. Egentligen värdelös, men som Murken säger så fastnar den ändå. Svag trea, men ändå en trea. En magkänsla bara.

2006-12-14
Ungefär lika löjligt som det låter (även om det är baserat på en verklig händelse) och det är därför obegripligt varför jag faktiskt gillade filmen. Ibland kan det dock vara skönt med solskenshistorier och då fungerar "Knights".