3.6

Klaus

En självisk brevbärare och en folkskygg leksakstillverkare inleder en osannolik vänskap. Snart sprider de glädje till en kall stad i desperat behov av ett ljus i mörkret.

Originaltitel Klaus
Regissör Sergio Pablos, Carlos Martínez López
Manus Zach Lewis, Jim Mahoney, Sergio Pablos
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare J K Simmons (röst), Jason Schwartzman (röst), Rashida Jones (röst), Joan Cusack (röst), Will Sasso (röst), Norm MacDonald (röst), Sergio Pablos (röst), Neda Margrethe Labba (röst)

djonipony
2022-12-21
3.5 fin, mysig feelgoodfilm I underbar vintermiljö. Kul m samiskan och Norm McDonald.
Pos
2021-12-25
Kanske den bästa julfilmen. Riktigt, riktigt bra.
Albion
2021-12-18
Lyckad och många gånger rolig också. Budskapet i fokus och som sagt gott om humor. Betyget blir en stark 3;a, 3+
tinosmash
2020-12-25
Ändrade från 4 till 5 i år efter att jag sett den igen (andra året i rad). Absolut fantastiskt film!
2020-12-08
Nej, denna var verkligen inte bra!
Mysharry
2020-12-05
Fantastiskt tecknad, bra svenska röster, hyfsad historia, bra manus, otroligt läckra bilder. Riktigt kul, både för barn (sjuåringen, i alla fall) och vuxna.
Pari
2020-03-26
superfin och animationen är mästerlig!
vonadel
2020-02-11
Sista julfilmen jag såg för säsongen (se; julen 2019), och helt klart också den bästa. Hade det mesta man kan önska sig av en julfilm. Gillar att den även var lite anpassad för oss stora barn. 8/10
dafreakish
2020-01-17
Utmärkt och riktigt snygg julhistoria. En av Netflix bästa filmer och dessutom något som visar att animation kanske kan vara något för dem också.
Rune2000
2020-01-01