2.2

Klarar Bananen Biffen?

Direktör Hammar är banangrossist. Direktör Backman handlar med kött. Hammar har en chaufför som är vegetarian med bananer som livrätt. Backman har en chaufför som inte kan tänka sig en måltid utan kött. Chaufförerna kallas Bananen resp Biffen. Direktörerna slår vad med varandra. Det gäller en gångtävling Stockholm-Göteborg mellan chaufförerna. Två omaka reportar följer tävlingen från start till mål.

Originaltitel Klarar Bananen Biffen?
Regissör Ragnar Frisk
Manus Gösta Stevens, Per Lennart Ekström
Genre Komedi, 50-tal
Skådespelare Åke Grönberg, Carl-Gunnar Wingård, Åke Söderblom, Karl-Arne Holmsten, Lennart Lindberg, Kerstin Gustafson, John Norrman, Helga Brofeldt

dudson
2021-12-13
Mest maniska, lustiga gångstilar mot..Göteborg, påhejat av enerverande musik. Fast det smålustiga var det kusliga/spök-pensionatet med en talande papegoja#). Sen givet denna film så får man se många städer genom vårt avlånga land, att bli nostalgisk över.
Andravåningen
2018-09-09
Grönbergs och Söderbloms gångstil är nog för att motivera hela filmen. Den har en lättsam värme (personifierad i Söderblom) som verkligen inte finns i dagens svenska film och en hel del småskojiga inslag.
TobiasRydén
2008-05-25
Svag trea, inget man måste se men ändå en trevlig matinéfilm. Smått kul.
FabianBom
2008-04-15
Sista filmversionen om seriefigurerna biffen och bananen
KimEkberg
2007-05-20
klassiker
Mystica
2005-04-24
Mysig film. Som seriost skriver, charmig.
Mareld
2005-03-10
Den är ju verkligen inte en etta iaf.
seriost
2004-09-18
lite småcharmig..
mandarin_80
2004-07-03
MaMa: Jo, jag vet, men var kommer ordet ifrån?
mandarin_80
2004-07-02
Hur får man förresten en "brallis" till att vara en flicka?