Kiss Tomorrow Goodbye

På en rättegång ser de anklagade tillbaka på händelserna som ledde fram till att de hamnade i situationen de står inför.

Originaltitel Kiss Tomorrow Goodbye
Regissör Gordon Douglas
Manus Harry Brown
Genre 50-tal, Kriminalare, Film-Noir, Drama
Skådespelare James Cagney, Barbara Payton, Helena Carter, Ward Bond, Luther Adler, Barton MacLane, Steve Brodie, Rhys Williams, Herbert Heyes, John Litel

dudson
2019-01-20
Cagney i polisuniform, hahaa ödets ironi. Inget mästerverk direkt utan en mer standard gangster rulle där herr Cagney är lika sadistiskt vässlig som alltid, med sitt lömska psykopat sätt"

2017-08-07
James Cagney gör väldigt bra ifrån sig och även om filmen hade kunnat bli mycket bättre än den är så är den ändå ganska bra och underhållande.
goeran
2013-09-03
Gordon Douglas film Kiss Tomorrow Goodbye från 1950, till hälften gangsterfilm och till hälften film noir, lyfter inte fullt ut. Manuset är rätt tunt och en del skådespelare är nog lite bleka. Filmen lever mycket på James Cagneys magnifika insats i huvudrollen; han är alltid sevärd!
DonActive
2010-08-18
Underbar noir-film så få verkar ha sett. Cagney är lika bra som i sina paradroller och handlingen är minst lika hård. Saknas kanske en lite starkare skådespelerska i huvudrollen för fullt betyg. Men ytterst nära en femma är det.
Czechflash
2009-07-28
Ah, James Cagney, bara som han kan spela dem. Brutal och skön liten noir som har ett par klassiska scener och borde vara mer känd.