2.4

Kiss of the Damned

Djuna är en vacker vampyr som bor i ett mansion i Connecticut. Hon möter Paulo, en manusförfattare, som förälskar sig i henne. Djuna vill dock inte dra med sig Paulo i sitt oundvikliga öde, men när hennes onda tvillingsyster dyker upp försätts deras relation och hela vampyrsamhället i fara.

Originaltitel Kiss of the Damned
Regissör Xan Cassavetes
Manus Xan Cassavetes
Genre Drama, Romantik, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Michael Rapaport, Roxane Mesquida, Anna Mouglalis, Milo Ventimiglia, Jonathan Caouette, Jay Brannan, Joséphine de La Baume, Riley Keough

Jansmyr
2018-02-15
Vacker och ful, sexig och äcklig. En vampyrfilm som låter en komma monstren nära. Skådespeleriet brister(vem bryr sig?) och manuset tappar styrfart mot slutet(beklagligt). Filmen grep om mitt hjärta, tyvärr utnyttjade den inte möjligheten att ge mig något, i så fall hade den varit en femma.
Murvel48
2016-04-03
Visst verkar det trevligt att vara vampyr (mycket nuppa) men själva filmen var ju för jävla tråkig.
Vasp
2015-07-08
Tvåan är nog lite i underkant fast en trea skulle bli lite för högt. Uppskattar stilen op filmen men den lyckas inte riktigt.

2014-12-28
Uppskattar den något annorlunda stilen, men filmen är inte bra, tyvärr.
stgurgel
2014-08-24
Hade varit en rätt ok generisk vampyrfilm om skådisarna kunnat leverera sina repliker någorlunda
ziferN
2013-08-16
Till viss del är filmen helt ok men i sin helhet är detta ingen alls vidare film eftersom filmen inte alls är intressant, och är inte en film intressant är den inte heller underhållande att titta på. Filmen har dock ett snyggt foto helt klart, men den erotiska-biten föll inte alls mig i smaken, har svårt för erotiska skräckfilmer i överlag dessutom. Så därför landar betyget på en tvåa.
Robkiller
2013-07-27
Rätt så långtråkig film om en kille som blir biten av en vampyr och intriger uppstår. Kan väl inte säga att det här var bra, men den håller intresset uppe i väntan på att det faktiskt ska hända nåt... den får duga, men det finns betydligt bättre filmer i genren.
advesperascere
2013-06-07
Nja. Inte tillför den något nytt till vampyrgenren, tyvärr. Förutom miljöer, till viss del fotot och en del vampyrerotik är allt ganska mediokert. Scenerna staplas på varandra och det finns ingen riktig närvaro i någon tagning. Men se hellre denna än Twilight.
Sznax
2012-11-11
En rakt igenom misslyckad vampyrfilm. Här finns allting som brukar finnas och det bleka fotot gör filmen bara ännu tråkigare. Systern Mini är en av de sämsta karaktärer som jag varit med om och Mesquida är förfärligt dålig. I slutändan helt meningslös och det enda positiva som kan sägas är att den har snygg scenografi och inte helt dålig musik. Betyg 3.9