King of California

Charlie har precis blivit utskriven från ett mentalsjukhus och uppsöker sin dotter Miranda. Dottern har hoppat av skolan och tjänar sitt uppehälle genom att vända hamburgare på McDonald's. Charlie, som tror att han är frisk, får med sig sin motvilliga dotter att leta efter en stor skatt som han är övertygad om ligger nedgrävd under ett köpcenter. Miranda ska nämligen söka jobb i köpcentret och med hjälp av lurendrejeri kommer närmare skatten.

Originaltitel King of California
Regissör Michael A Cahill
Manus Michael A Cahill
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Evan Rachel Wood, Michael Douglas, Willis Burks II, Anna Khaja, Laura Kachergus, Allisyn Ashley Arm, Paul Lieber, Kathleen Wilhoite, Greg Davis Jr, Mousa Kraish

2016-09-18
Underbar! Vilken mörk men samtidigt vacker liten dramakomedi. Evan Rachel Woods berättarröst gjorde mycket för filmen. Den här träffade mig rakt i själen.
Traska
2016-02-05
Underbar! Har levt i ett förhållande med en bipolär man. Tror det kan vara svårt att förstå det roliga annars.
AddeColciago
2014-02-09
Mekanisk. Vart är känslan?
Jennyshima
2012-11-06
Om inte Evan Rachel Wood vinner en Oscar inom några år blir jag besviken. Hon var bra som barnskådespelare och som vuxen, wow. Filmen i övrigt är helt ok men hon gör att den lyfter.
Godamodern
2012-10-27
Komedi? Jag missade det roliga:(
Xenox
2012-07-26
Michael Douglas spelar bra, men filmen håller inte. Den är tråkig och innehåller bara någon enstaka rolig scen.
Rele
2012-04-01
Trevlig film. Jag ger en svag trea.
federico033
2011-12-06
nä, funkar inte för mig
Qhunden
2011-12-01
Riktigt mysig film! Rolig och fantasifull liten berättelse som förhöjs av bra musik. Älskar hur knäpp hela idén är och egenheten hos alla karaktärer. Många bra skådespelarinsatser och riktigt roliga biroller. Douglas är kung.
ziferN
2010-10-01
Charmig och underhållande var den allt men jag trodde faktiskt den skulle vara lite bättre än vad den var men filmen gav mig några skratt faktiskt. Favoriten Michael Douglas spelar elegant som vanligt och det är ju han som gör filmen sevärd. Evan Rachel Wood var inte så dålig heller. Helt ok film att fördriva tiden med.