2.6

Killing Them Softly

Den professionella torpeden Jackie Cogan kontrakteras av maffian för att undersöka ett rån mot ett pokerspel som stod under deras beskydd.

Originaltitel Killing Them Softly
Regissör Andrew Dominik
Manus Andrew Dominik
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Brad Pitt, Scoot McNairy, Ben Mendelsohn, James Gandolfini, Vincent Curatola, Richard Jenkins, Ray Liotta, Trevor Long, Max Casella, Sam Shepard, Slaine, Linara Washington

amam
2021-06-12
Tyckte den var lite väl på näsan med sitt politiska budskap och själva filmen var inte direkt något spännande eller underhållande direkt.
Trangor
2019-01-23
En film som inte kommer att tilltala de flesta. Sevärd på grund av dess politiska budskap och genomförandet. Men meningslösheten som genomsyrar filmen avskräcker alla som vill ha en normal dramaturgi. Väldigt cynisk, på ett rått sätt.
haajen
2018-05-01
Enkel och aningen övertydlig men snyggt foto samt en del bra skådisar räddar betyget.
Almgren
2016-03-14
Väldigt välspelad och med en del bra dialog. Men den får en mycket svag tvåa för filmen var ju som många har sagt sjukt seg och handlingsfattig, främst pga det tillgjort pretentiösa och långsamma berättandet. Fotot var inte heller nåt att hänga i granen och det fanns inte direkt någon atmosfär att tala om. Upplösningen var också väldigt trist. Jag borde tycka att den är skitkass, men den var inte ens det.
Kajanus
2015-11-11
Börjar bra men går sedan vilse i sin egen förträfflighet när den försöker ta avstamp i den amerikanska drömmen (eller snarare bristen av den).
CinemaStrange
2015-09-12
Det här är en sån där film som när en film är så snyggt gjord att man inte kan sluta kolla på den.
2015-06-05
Svag trea, var lättsedd, småspännande och underhållande. Känns som den försöker säga bra mycket mer än den faktiskt gör.
2015-01-18
Trots att jag läst kommentarer om att denna film skulle vara både tråkig och seg så var jag bestämd att se den. Med en rollista bestående av Brad Pitt, James Gandolfini och Richard Jenkins så var jag redo för en chansning. Detta är en film som har långa dialoger mellan oftast två personer uppblandat med ett visuellt attraktivt foto samtidigt som det finns en råhet i historien. Som helhet lyckas den inte underhålla till fullo men det finns scener som engagerar. En OK engångsfilm. 3-
tvamvarg
2014-10-31
Jag behövde höra från Fredrik Sahlin att det fanns ambitioner att avbilda ett US som brottsoffer i finanskrisens spår, annars hade jag inte hängt med på den allegorin. Kanske höjde det hela något. Bra skådespeleri och hygglig dialog, om än något manieristisk, inte mycket till story.
marleey
2014-10-25
Snygg film och härlig atmosfär. Storyn känns bra, dock gör dialogerna att det känns segt mellan varven. Det är för många meningslösa dialoger som inte leder någonstans. Soundtracket är lysande, något annat går inte att säga när både The Velvet Underground och Nico finns med. Även bra skådespeleri, Pitt är stabil. Förstår dock fortfarande inte varför dem har radio- och nyhetssändningar om finanskrisen mellan varven? Att även den undre världen blir drabbad? Stegrade priser för mord? Det finns förstås en annan anledning, men filmen griper in tag i mig och jag kommer inte riktigt in i den, vilket gör att den känns seg mellan varven. Svag 3:a.