2.5

Killer Klowns from Outer Space

En amerikansk småstad invaderas av en flygande cirkus med galna, mordiska clowner. De skjuter popcorn, smälter folk med pajer, dricker blod med sugrör och fångar in människor i rosa sockervaddspuppor. Det är upp till tonåringarna Mike, Debbie och Dave att förgöra dem - och rädda sig själva.

Originaltitel Killer Klowns from Outer Space
Regissör Stephen Chiodo
Manus Stephen Chiodo, Charles Chiodo, Edward Chiodo
Genre Komedi, Skräck, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Grant Cramer, Suzanne Snyder, John Allen Nelson, John Vernon, Michael Siegel, Peter Licassi, Royal Dano, Christopher Titus, Irene Michaels, Karla Sue Krull

Skapad 2019-12-13 av Stygga-Vargen
Under tonåren älskade jag skräckfilmer och det är fortfarande en av mina favoritgenrer. När jag var 13 fick jag en film på VHS i julklapp av min storebror, en film som jag aldrig hade hört tala...   Läs mer »

Count_Duckula
2021-09-19
En njutning från början till slut. Rent estetiskt bland de vackraste filmer som gjorts.
GodofThunder
2019-06-11
Jag försökte faktiskt titta färdigt, men inser att det aldrig kommer att hända. Den är helt enkelt för lång och för långsam :)
2018-01-01
He, he, hade den filmen på vhs men den försvann tyvärr. Den här filmen är så fruktansvärt usel att det krävs ett geni att göra den, därför får den 5:a av uselhet!!!
mahasarakam
2017-07-04
Tramsig men underhållande gammal kultfilm. Dåligt spelad men påhittigt gjord.
2017-05-02
En av filmhistoriens största kultklassiker!
Dream
2016-01-10
Skön rulle som sticker ut från mängden och inte är en dussinkomedi! Klart det är delvis dumt och B! Men den är samtidigt skoj att skåda (clownerna jaga folk med popcorn pistoler och göra en ballong hund levande) och man undrar hela tiden vad ska hända nu? och nu? osv. Den här typen av film görs inte ofta, sedan har den ingen uppföljare eller spinoff heller. än så länge! Vilket gör den till sin egen. 3+ för denna speciella kultur klassiker, är den lätt värd.
timbo93
2015-10-17
Snyggt och skoj! Hög underhållningsfaktor!
Robkiller
2015-10-11
Otroligt löjligt och totalt oseriöst, men samtidigt väldigt underhållande... omedveten 80-tals humor blandat med människodrickande mördarclowner i gummikostymer som anländer i ett flygande cirkustält. Helt klart sevärd och borde vara ett måste för yngre att se detta för att lyfta fram hur onda clowner verkligen är...
ekneB
2015-09-27
Den är verkligen så dålig som man kan tänka sig. Klownerna har alla sina fantastiskt roliga scener vilket höjer betyget.
Darkclown27
2015-08-09
Så härligt larvig. En klar favorit