Killer

En yrkesmördare med identitetskris blir tilldelad ett nytt jobb av sin boss. Det är dock inget vanligt jobb, det visar sig nämligen att det tilltänkta offret inte verkar ha nåt emot att bli mördad, och kvällen utvecklar sig inte alls som någon av dem hade tänkt sig.

Originaltitel Killer
Alternativ titel Bulletproof Heart
Regissör Mark Malone
Manus Mark Malone
Genre 90-tal, Drama, Romantik, Thriller
Skådespelare Anthony LaPaglia, Mimi Rogers, Matt Craven, Peter Boyle, Monika Schnarre, Joseph Maher, Mark Acheson

StureStenhög
2014-10-03
Väldigt mycket 90-tal. Det verkar förvisso finnas en ambition till att göra någonting lite annorlunda, men kompetensen finns inte riktigt där. Den undermåliga regin och fotot gör att det här ser ut och känns som en b-rulle av standardmått, och på manusplanet lyckas man aldrig riktigt utveckla de idéer man har till nånting meningsfullt. Det känns också som att en kompetent klippare skulle kunna tajta till det här betydligt. Men visst är den fortfarande intressantare än den genomsnittliga b-filmen, och gillar man att gräva i de här träsken så kan den kanske vara värd en titt