2.1

Kill Your Darlings

En ung svensk snabbmatsfotograf lider av skrivkramp när han under en vistelse i Los Angeles förgäves försöker skriva ett filmmanus. Som av en händelse träffar han en oemotståndlig äldre kvinna som lockar med honom på en halsbrytande färd genom Mojave-öknen. Tätt bakom dem reser en udda grupp självmordsbenägna patienter på väg till sin ärelystna kändispsykolog i Las Vegas. De parallella historierna vävs allt tätare samman i takt med att gränsen mellan verklighet och fantasi suddas ut.

Originaltitel Kill Your Darlings
Regissör Björne Larson
Manus Björne Larson, Johan Sandstrom, Lisa Taube
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Lolita Davidovich, Andreas Wilson, Fares Fares, Alexander Skarsgård, Julie Benz, John Larroquette, Greg Germann, Benito Martinez, John Savage, Terry Moore, Skyle McCole Bartusiak, Ashlyn Sanchez, Michelle C Bonilla, Scott Williamson, Stellan Skarsgård, Michael Cutt, Hal Havins, Don Stanton, Dan Stanton, Cheryl Hawker

Skapad 2019-12-18 av weng-weng
Roadmovien är en älskad genre, men också ett välanvänt manusgrepp för filmer med anspråkslös budget. Allt som behövs är en bil och filmen styrs liksom framåt av sig själv. Inget fel i det ...   Läs mer »

KyLLo
2022-08-14
Ett försök till en skruvad dramakomedi med en psykopat i ökenmiljö. Definitivt något jag skulle kunna gilla, men den här är amatörmässig. Mycket känns bara rörigt och konstruerat, inte underhållande.
wiberga
2015-10-29
Upplägget är intressant, men inte en enda av scenerna lyckas bli engagerande överhuvudtaget. Otroligt hur man kan göra en så lång film om ingenting. Värdelös.
FabianBom
2012-05-20
helt jävla värdelös....trodde på action....stor besviken
Metrex
2010-11-28
Soft film, påminner till en början om Burn After Reading
jean1
2010-09-03
Här blir jag kärringen mot strömmen :0) Älskade den här filmen!
Martin_Sj
2010-08-14
Vilken besvikelse. Hade trott att den skulle vara mycket roligare.
FilmGuden
2010-07-09
Filmen har en viss charm i sitt försök att vara något annorlunda och kreativt. Men det hela är något vimsigt och känndes innehållslös.
Hengman
2009-10-15
Virrigt, slarvigt, tramsigt. Med en regissör vid namn Björne är det kanske dömt att misslyckas.
Läskientekopp
2009-09-11
Phetz0r: Du kan inte ha sett serien True blood, det finns ingen svensk som pratar så bra och övertygande engelska som Alexander Skarsgård. Däremot kan jag hålla med om att hans engelska inte var speciellt bra i den här filmen, men både Andreas Wilson och Fares Fares var ju värdelösa i jämförelse. Eftersom filmen handlade om en svensk som skapade en berättelse som utspelade sig i USA, kanske det var ett medvetet val att alla svenskar skulle prata värdelös engelska. Hur som helst var filmen pinsamt dålig, men den ska ha ett stort plus för att man fick se Skarsgård som kvinna.
Phetz0r
2009-05-23
För det första har Skarsgård typ kass engelska, antar att han skulle föreställa en amerikan? Då håller det inte. Tycker att filmen är rolig kanske 3 ggr och då var det så att man drog på munnen lite, ingen höjdare.