2.2

Kilimanjaros förbannelse

Chris Tucker övervakar borrarbetet i Sinya-gruvan. Med jämna mellanrum råkar han i gräl med Jack Ringtree, naturreservatets viltvårdare, som vill använda gruvbolagets vattentillgångar för att hålla reservatets djur vid liv eftersom de lider mycket svårt efter flera års torka. Så småningom strömar flera rapporter in om babianattacker mot människor. När Ringtree försöker fästa myndigheternas uppmärksamhet på problemet tystas rapporterna ned av rädsla för masspanik.

Originaltitel In the Shadow of Kilimanjaro
Regissör Raju Patel
Manus T Michael Harry, Jeffrey M Sneller
Genre Skräck, Drama, Thriller, 80-tal
Skådespelare Timothy Bottoms, John Rhys-Davies, Irene Miracle, Michele Carey, Leonard Trolley

amam
2019-12-30
John Rhys-Davies är ju mysig men annars är det en ganska trist film med tråkiga karaktärer och tveksam karaktärsutveckling och plotline. Stark tvåa.
kaffebrö
2008-07-14
är livrädd för babianer sen jag jobbade på djurpark, filmen bekräftarde min rädsla! apor är läskiga...
2007-07-23
gillar den här välgjorda underskattade rullen. elaka apor attackerar människor på prärien och de är rätt spännande stundtals. Dvd ?
kanemura
2005-07-08
Jag fattar inte att jag fått tag i denna videon.Kul film men som sagt dålig ljussättning.
KugeBengtzon
2003-10-30
Inledningsscenerna, filmade utan belysning i alldeles för tidig gryning är synnerligen förvirrande- en vandrande person möter en kobra och någonting händer -endast gud vet vad... Olyckligtvis har man på Dogmavis- eller snarare enligt klassisk italiensk B-filmsstandard, envisats med att strunta i ljussättnig, vilket gör bilderna synnerligen svårtydda. De delar av filmen som utspelar sig i dagsljus bjuder dock på habil underhållning av det enklare slaget.