1.8

Kickboxer: Vengeance

En talangfull kampsportare reser till Thailand för att lära sig kickboxningens alla hemligheter så att han kan hämnas sin brors död.

Originaltitel Kickboxer: Vengeance
Regissör John Stockwell
Manus Dimitri Logothetis, Jim McGrath
Genre Action, 2010-tal
Skådespelare Alain Moussi, Jean-Claude Van Damme, Dave Bautista, Darren Shahlavi, Gina Carano, Georges St-Pierre, Sara Malakul Lane, Matthew Ziff, T J Storm, Sam Medina, Luis Da Silva Jr, Steven Swadling, Daneya Mayid, Hawn Tran, Cain Velasquez
Filmnummer 121966

2019-02-13
Det är efter att ha sett den här rätt uppenbart att den klassiska fightingfilmen från 80 och det tidiga 90-talet bör lämnas ifred. Den här remaken har lyckats få med Van Damme, men det är oxå allt. Charmen är borta, skurken ser fånig ut och hjälten är torrare än en riskaka. På detta får vi ful koreografi och intetsägande musik samt en sidohandling utan funktion. I stort sett allt som gjorde gamla Kickboxer "bra" har de missat här.
2019-02-13
dudson
2019-02-08
Skaplig remake av den klassiska storyn. Kruxet är bara den sopiga skådisen som har nada karisma, orginalet kan man inte klå! Sen är sido -handlingen för spårig. Klådan är guld här och ser mera frääch och välmaxad ut än på länge. Batista är en jävla best asså. Slut fighten var ubeer grym! spec svärd scenerna var köttigt obehagliga.
Robkiller
2018-03-06
Remake av "Kickboxer" med vanDamme och Batista... även om det här är rätt risigt och samtliga inblandade är hyfsat kassa skådisar så är det i alla fall lite underhållande att se vanDamme sparka runt... Den nya killen har noll karisma så han hade man kunnat vara utan.
Raimo_1985
2018-02-13
Satt och filade på en tvåa under filmens gång men när slutet av filmen börjar komma så inser jag att en tvåa i betyg vore ett hån mot filmkonsten. Klyscha för klyscha, som Horibe säger skamlösa referenser, och som Horibe också säger så är Van Damme ibland dubbad, även om jag bara hörde det i två scener. Vad fan är han dubbad för? Fattar ingenting. I övrigt gör Van Damme en rätt bra insats. För övrigt så undrar jag när killen blir tränad och när han blir så jäkla grym så han rår på det där mordlystna muskelberget/aset med den fula frisyren. Det förtäljer inte historien. Vidare bjuds på skitful textning när det talas "något konstigt språk" (alltså något som inte är något av världsspråken) och kanske 2000-talets fulaste fightscen ovanpå några inklippta elefantryggar. Sistnämnda ar verkligen helt otroligt fult och kanske det som jag kommer ta med mig från den här mycket onödiga filmen som pissar på Kickboxer och kampsportsfilm-arvet i 87 minuter.
2017-01-06
Allt som behövs för en sån här film är lite snygg koreografi och en karismatisk huvudperson. Den har filmen har total avsaknad av båda.
TURGUT
2016-12-27
Kul idé men arvet kunde förvaltats så mycket bättre.
Horibe
2016-09-07
Å herre min skapare vilken sörja eller soppa. Nya Kickboxer är en enda stor parodi på marital arts filmer. I stort sätt allt är klyschigt. Manuset existerar knappt, klippningen är usel. Det finns ingen som helst överlappning mellan scenerna. Det här fungerar inte. Van Damme som grandmaster känns bara som ett lamt försök att göra honom relevant i denna film då han för en gångs skull inte har en huvudroll. Det hela faller dock ganska platt och inte blir det bättre av att Van Damme är dubbad i var och varannan mening. Det är så mycket i denna film som är malplacerat utan någon som helst logisk tanke. Filmmakarna har tagit Kickboxerkonceptet och vänt ut och in på. Flera helt skamlösa referenser som används utan något som helst flyt.. White warrior? GSP kan inte rädda detta skräp och inte ens en hyfsad slutfight kan rädda Kickboxer Vengeance från ett bottenbetyg. Det enda som var okej var Batista som är den enda som har en framtid.
foppa99
2016-09-02