1.7

Kickboxer III - Dödande slag

En kickboxingsmästare åker till Rio de Janeiro för en uppvisningsmatch.

Originaltitel Kickboxer III: The Art of War
Regissör Rick King
Manus Dennis Pratt
Genre 90-tal, Action
Skådespelare Sasha Mitchell, Noah Verduzca, Dennis Chan, Richard Comar, Noah Verduzca

dudson
2013-07-17
Shit va kass! helt klart den sämsta i serien..sen var min vhs utgåva klippt åxå=(
menschenfeind
2012-03-10
Inte alls lika bra som 2:an (eller självklart 1:an), fotot och musiken är tråkigare, storyn känns mer ansträngd, karaktärerna är sig inte lika, det skjuts med pistoler hit och dit och skurken/arna kan inte mäta sig med de tidigare, kvar är en godkänd b-action men det kunde varit mer. Har större förhoppningar på Pyuns återkomst i 4:an.
santiago
2011-08-17
Ettan var ett hån mot allt som är mänskligt och trean är sämre. Just sayin'.

2010-01-15
Sasha Mitchell. Vad gör karln? Dålig film med ett ytligt underhållningsvärde.
StureStenhög
2009-06-18
En småunderhållande rulle som ligger på ungefär samma nivå som andra filmen. Storyn med en hyvens västerländare som drar till Brasilien och hjälper lite u-landsmänniskor är tyvärr riktigt risig. Men Sasha Mitchell känns som en så pass sympatisk skådis att jag aldrig börjar ogilla hans karaktär. Det är väl också lite nyckeln till att få ut nån underhållning av en sån här film. Den nya överexalterade slutmotståndaren är även ganska kul och bad guyen Frank slänger ur sig en del sköna citat. Så det här är en ganska behaglig tvåa, men den är lite för dum och fantasilös för att bli nåt mer än det
karlmats
2009-06-14
Klart bättre än jag trodde även om det naturligtvis inte är någon större filmkonst vi bevittnar här. Tong Po är borta vilket naturligtvis är tråkigt men hans ersättare gör det ändå riktigt bra i att vara en urflippad brute och storskurken är en riktig sköning med en ganska cynisk och narcissistisk världsbild. I huvudrollen ser vi återigen Sasha Michell som faktiskt är en ganska behaglig b-skådis som jag gärna ser mer av. Hans gamla gulingkompis kommer som vanligt med en massa klyschor som nästan är så dåliga att de blir bra. Handlingen har vi sett hundra gånger förut, bl.a. i Kickboxer 2 men man försöker ändå förnya sig lite grann vilket är kul att se. En ganska snygg tjej får vi också se bland casten, överlag är det här en ganska trevlig om än lite förutsägbar upplevelse där 2an aldrig riktigt är i fara.
HulkHogan
2008-10-04
Sasha Mitchell...den unge Sloan brodern...herregud. Kickboxer är för mig EN film! Och inget annat i uppföljar-kultur-katastroferna som invarderar filmbranschen. Dessutom en trea. Det här handlar återigen om ett "vinnande koncept" man ville rida vidare på. Det enda man gör är att man pissar på originalet. Filmen i sig är inte intressant någonstans...Det som är mest irriterat är just den tredje brodern som dyker upp från ingenstans...en enkel etta. Nytänk tack!
Bomkia
2006-06-05
Sasha Mitchell springer runt som en halvöd havsko och försöker slåss och skjutas i en pinsam historia om brasilianska gatubarn som står en i halsen. Undvik.