2.7

Kichiku

En grupp revolterande vänsterstudenter med stark tilltro till sin ledare tappar fotfästet när denne begår harakiri. Den dödes flickvän, Masami, tar över rodret och utsätter gruppen för sadistiska och brutala hämndaktioner. Våldet tänder henne men är det ett besinningslöst sorgearbete eller fanns driften där hela tiden?

Originaltitel Kichiku dai enkai
Regissör Kazuyoshi Kumakiri
Manus Kazuyoshi Kumakiri
Genre Drama, Skräck, 90-tal
Skådespelare Sumiko Mikami, Shunsuke Sawada, Shigeru Bokuda, Toshiyuki Sugihara

2008-10-03
finns att köpa på subdvd
Nervegas
2007-04-13
Välgjord studentfilm.
MilkMonkey
2007-01-26
jag älskar filmer där folk blir gradvis mer och mer galna, men detta hade kunnat göras så mycket bättre . . . ett problem är effekerna som *inte* ser så himla verkliga ut (låt vara långt från det sämsta man sett)
wyldmammoth
2006-04-02
Kanske inte min slags film, men det här var inte bra. Tråkig, dåligt skådespel, jobbigt dåliga ljudeffekter och klippning och fult foto och allt. Fans av gore kan nog gilla den en del, andra halvan i alla fall. Om ni gillar Antenna eller någon av regissörens andra filmer och är nyfiken på den här, skippa den rakt av. Jag ser inga likheter alls. Den här skulle kunna vara gjord av en helt annan person.
Gakidou
2006-02-11
Gillar känslan av galenskap som stundom lyckas förmedlas i andra halvan av filmen, i övrigt var den inget speciellt. Trots att våldet är rått och otäckt lyckas inte resten av filmen fånga mitt intresse på något speciellt sätt. Troligen glömd efter en vecka.

2005-10-31
Dåligt regiarbete med spännande stil. Formen är hyfsat konsekvent och underbart exploaterande. Galenskap och våld i massiva mänder!
matte_d
2005-03-12
Men så långsam... men de hade säkert kul när de gjorde den.
ThrashingMad
2004-10-29
Bra story och välgjorda gore effekter.
der_todesking
2004-07-05
en 4a för att de faktiskt lyckades få det att börja röra sig i magen hos mig. isch... våldsamt å blodigt
capitol
2004-03-07
det här är den enda film jag någonsin har gått ifrån på bio för att jag var fysisk illamående av innhållet, men det var några år sedan på filmfestivalen iofs. Jag är nog glad att jag har sett det jag såg såhär i efterhand (såg kanske 90%)