2.6

Kate

Den skickliga lönnmördaren Kate ska utföra sitt sista uppdrag innan hon drar sig tillbaka. När hon misslyckas med uppdraget att mörda en medlem av yakuzan i Tokyo inser hon att hon har blivit förgiftad. Hon har nu ungefär 24 timmar på sig att hitta sin mördare och utkräva hämnd innan hennes alltmer försämrade hälsotillstånd leder till hennes död.

Originaltitel Kate
Regissör Cedric Nicolas-Troyan
Manus Umair Aleem
Genre Action, Kriminalare, Äventyr
Skådespelare Mary Elizabeth Winstead, Woody Harrelson, Miku Patricia Martineau, Tadanobu Asano, Jun Kunimura, Michiel Huisman, Miyavi, Mari Yamamoto

Nathalena
2022-09-02
Snygg action, inget unikt förstås men det är en bra rulle !
Djason
2022-08-19
Man har sett det förut och även om filmen är löjligt förutsägbar så fungerar det. Snygga och brutala actionscener och en Winstead som är bra i sin nedbrytbara roll.
Murvel48
2022-03-01
Andefattig, överdriven, ologisk , tröttsam och stundtals idiotisk actionfilm. Och den korkade tjejen, sen…
Bozze80
2022-02-02
Våldsamt snyggt foto och actionscener, nedbrytningen av Winstead är också riktigt bra gjort, även visuellt. Handlingen håller, även fast det inte är något revolutionerande, den japanska "side-kicken" livar upp lite, och Woody är Woody och passar fint i rollen, även fast det inte direkt slår gnistor om honom. Allt som allt en riktigt snygg, brutal och underhållande film som bjuder på högt tempo från början till slut.
karlmats
2021-12-20
Kul att få en japansk tvist på en sån här film, men förutom det och Winsteads insats finns det inte så mycket att hurra för här. Eller jo, fightscenerna är ganska snyggt gjorda faktiskt och Winsteads radioaktiva degenerering är visuellt också rätt snyggt gjort. Men handling och repliker är inget att hänga i julgranen och det här känns som ett lapptäcke av saker från andra, bättre, filmer. Woody Harrelson hämtar hem sin check och verkar ha checkat ut innan han hann till banken. Den lilla tjejen som Kate får efter sig kanske hade kunnat ha nån form av brytning på japanska? Det är ju inte direkt som att riktiga japaner pratar speciellt bra engelska, här verkar alla kunna språket utan problem. Jag önskar att så var fallet när jag försökte beställa en vegetarisk hamburgare inne på Burger King i Tokyo, att jag till slut lyckades få bröd med ketchup på kändes som en halv seger men ändå lite av en besvikelse. Ungefär som den här filmen. En någorlunda stark 2a ändå, jag är lite svag för genren och Winstead trots allt.
2021-10-30
Egentligen inget märkvärdigt, men det brutala våldet, noir-känslan och Winstead gör detta till något mer en ännu en action-film i mängden. (9/15)
Zok
2021-10-10
Helt ok acton, men inte något minnesvärt. Winstead funkar dock bra i huvudrollen.
fridenpaden
2021-10-09
Vanligtvis så har jag inga problem med såna här action/hämndkopior som försöker rida på vågen av någon tillfällig trend. Det som irriterade mig mest var tjejens felfria engelska accent, inte ens en jäkla liten brytning på japanska. Skulle ju kunna vara någon "speciell uppväxt" som vi tittare inte känner till men i ärlighetens namn tror jag bara att regissören har nån crush på en typisk asienamerikans brat. Funkar i alla fall inte i denna kontext.
Pari
2021-10-05
Snyggt filmat med häftiga actionscener. Storyn är i stort en pussel-kopia av olika filmer.
Afflicter
2021-09-18
Kopierar andra filmer som har kommit ut nyligen, men tappar konceptet på egen hand. Det känns som att någon utomstående har klippt ihop sista halvtimmen. Det blir osammanhängande och löjligt och själva motiveringen till varför Kate har ett dygn att leva blir totalt obegriplig.