3.4

Kärlekspassionen

En galen och ful kvinna förälskar sig i en soldat. Han är förlovad men styrkan i hennes passion får honom att fundera.

Originaltitel Passione d'amore
Regissör Ettore Scola
Manus Ettore Scola, Ruggero Maccari, Iginio Ugo Tarchetti
Genre Drama, 80-tal
Skådespelare Laura Antonelli, Bernard Giraudeau, Valeria D'Obici, Jean-Louis Trintignant, Massimo Girotti

Albion
2015-03-26
En smått bisarr historia med ovanlig dramaturgi som fungerar mycket bra som tankeväckare. Det är väldigt lätt att älska det som är vackert, och det omvända är förstås en helt annan sak. Utmärkt gjort igen, Scola. Betyget blir en 4;a
sirkurt
2010-10-24
En verkligt speciell film som skiljer sig väldigt mycket från de andra filmer jag sett av Ettore Scola. Temat och historien är verkligen intressant men jag önskar kanske att Scola exprimenterat mer men det är i alla fall en välgjord berättelse och inget man sett förut. Förtjänar absolut mer uppmärksamhet än den fått.
Magpie
2005-03-12
Är inte säker på att jag gillar budskapet. Slutet är tänkvärt däremot. Vacker film som inte nådde till mitt hjärta.
Kurosawafan
2005-01-28
Biolope: Hyr några filmer av Giuseepe Tornatore istället så slipper du segheten
ainekset
2005-01-12
instämmer med polski..
Hangaround
2005-01-01
Strålande galenskap. Vad dumma människor kan hitta på om de utsätts för psykiskt press, är alltid tacksamt att se.
polski
2004-12-26
En film jag vill se igen om ett år. Kanske en trea, får tänla lite mer och se den igen.
Steven
2004-12-20
Missade 20 minutar av början!
annique
2004-12-19
Äsch.
kurtz
2004-12-19
I will remember this movie for long time.