3.1

Kärlek börjar med kast

Komedi om en gift man som bara tänkt sig ett lättsamt hopp över skaklarna, men blir förälskad i kvinnan han har en affär med.

Originaltitel A Touch of Class
Regissör Melvin Frank
Manus Melvin Frank, Jack Rose, Marvin Frank
Genre 70-tal, Komedi
Skådespelare George Segal, Glenda Jackson, Paul Sorvino, K Callan, Cec Linder, Michael Elwyn, Marc Barclay, Nadim Sawalha, Ian Thompson

2015-01-05
Vilken härlig film som blev ännu härligare då jag fick till livs massor av humor. Humor som serverades med hjärta och karaktärer som var väldigt lätt att tycka om. Denna film gjorde dessutom att jag alldeles i början blev förälskad och då i skådespelerskan/karaktären Glenda Jackson/Vicki Allessio. Vilken underbart vacker och fascinerande kvinna/karaktär med en otroligt sexig brittisk dialekt. Jag föll fullständigt och totalt redan i hennes första scen i filmen. George Segal är kul.
labi
2012-05-19
NU vet jag! Såg den med mamma idag och den ÄR verkligen rolig! Riktig klantkomedi där allt går fel och med extrem 70-talskänsla. Glenda Jackson är värd sin Oscar och George Segal är riktigt rolig han också.
labi
2008-06-16
Mamma säger att det här är hennes favoritfilm alla kategorier. Har ingen aning om den är bra eller dålig. Nån som vet?