1.8

Karl-Alfred

Popeye reser till Sweet Haven och blir kär i Olive Oyl. De adopterar Swee'pea. Popeye får en fiende - Bluto.

Originaltitel Popeye
Regissör Robert Altman
Manus Jules Feiffer
Genre Komedi, Familjefilm, Romantik, Musikal, 80-tal
Skådespelare Robin Williams, Shelley Duvall, Ray Walston, Paul Dooley, Richard Libertini, Paul L Smith, Wesley Ivan Hurt, Donald Moffat, Bill Irwin, Donovan Scott

2021-10-14
Fy fan! Vilket skräp...
Pava
2014-10-13
Nu kanske inte rullen var ämnat för 40+are, men herregud vilket fånigt dravel. Rekvisitan var det enda ljuspunkten i hela den här soppan.
emmycaution
2014-08-18
När Altman gör Popeye blir allting väldigt, väldigt rörigt.
ilBrutto
2014-08-12
Det har aldrig blivit av att jag sett denna. Ledsen, Robin Williams, men jag kände att jag behövde se den i dag, det var ju din första filmroll. Men vad ska man säga? Dekoren är fantastisk, allt annat är faktiskt riktigt dåligt
lekke
2014-06-14
Den här kunde väl Altman inte ha varit nöjd med? Jobbig att titta på. Det kanske underlättar ifall man gillar källmaterialet till att börja med?
2014-06-11
En av dom märkligaste filmerna jag sett. Förstår inte alls hur man har tänkt här. Lyckat är det iaf inte.
KyLLo
2014-02-16
Fånig, men Robin Williams porträtterar Karl-Alfred utmärkt.
Dutch
2013-10-20
Robin Williams är ju rätt skön men blir ganska långtråkigt och sångerna sög ju pung.
precineadd
2013-05-26
En av de sämsta filmer som någonsin gjorts, med en högre budget.
EddieSpaghetti
2012-09-10
det absolut bästa jag sett Robin Williams i någonsin. Mannen är ju en teater apa ut i fingerspetsarna, det har man ju sett i andra filmer. Men Popeye gör han så bra så man tror det är den tecknade man ser. Shelly Duvall och alla andra spelar jätte bra med och Altman har fått till hela filmen så den ska vara så lik originalet som möjligt. Och faktiskt så fungerar det å göra så när man får till de så bra :) halv rörig handling men för övrigt väldigt välgjord film. en stark 4:a av mig