2.3

Kaos

Los Angeles är kontrasternas stad. Här samsas slummens gänginfekterade ghettokvarter med överdådig rikedom i de välbärgades hemkvarter i områden som Pacific Palisades. Här fördriver rikemansbarnen sin tid. Rastlösa tonåringar med alldeles för mycket pengar och för lite att roa sig med. För att få lite spänning i tillvaron försöker de anamma det farliga livet med lite sex, droger och rock n' roll. Men det är ju inte på riktigt. Då måste de bege sig till andra sidan staden. Där livet inte är en lek. De tror att de har läget under kontroll. De kunde inte haft mer fel.

Originaltitel Havoc
Regissör Barbara Kopple
Manus Stephen Gaghan
Genre Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Anne Hathaway, Bijou Phillips, Shiri Appleby, Alexis Dziena, Mike Vogel, Matt O'Leary, Joseph Gordon-Levitt, Michael Biehn, Laura San Giacomo, Freddy Rodríguez, Raymond Cruz, Jose L Vasquez, Luis Robledo, Channing Tatum, Cecilia Peck, Sam Hennings, Josh Peck, JD Pardo, Terri Hanauer, Sam Bottoms

dafreakish
2014-05-26
Osannolikt barnsligt skrivet manus om priviligerad tjej som vill leva det lite vildare livet med fel typer av folk. Hathaway, som blivit en betydligt bättre skådespelerska, är totalt fel i rollen och Phillips som hennes väninna är helt hopplös. För att inte tala om det vita grabbgänget (vad gör du Gordon-Levitt?). Fullständigt misslyckat, rakt igenom.
ClintanTheKing
2014-01-12
Helt poänglös film...
TomHardy
2012-07-20
Katastrof, en skitdålig film.
jennah
2012-04-30
Jag gillade den ändå på något sätt. Anne Hathaway funkar här, gillar henne inte alls annars.
benoit
2010-11-12
Tycker den är väldigt blek. Vi är rika och uttråkade, låt oss hänga med riktigt kriminella och tro att inget farligt kommer hända.
Zok
2010-10-31
Den hade potential, men tyvärr så slarvades det bort. Det spelades över i bland vilket inte lyfte filmen. Men ok för stunden.
T3TRiS
2010-10-28
Känns som en hårdare (och sämre) version av Crazy/Beautiful. Det känns alldeles för krystat av de kvinnliga skådespelarna och den faller därför fort.
Zipper
2010-07-20
Svår att betygsätta. Wannabe gangstersnubbarna är skrattretande, men delar av storyn är faktiskt riktigt bra.
TimBuckley
2010-02-20
(rek 2a) Ganska väntat att betyget skulle hamna högre då denna genre inför de som åskådar det utspelade med helt främmande ögon tenderar att såga genren sönder & samman. Förvisso är ju kronjuvelen i form av Larry Clarks "Bully" fortfarande kroniskt ohotad liksom väl även Van Sants "Paranoid Park" och filmen "Alpha Dog" båda får sägas vara snäppet mer intensiva och kvalitativa. Men samtidigt klår denna film moralkakan "Thrirteen" med lätthet, och apropå "moral" så är väl det hotande molnen som hänger över filmen här den största downern. Men det blir i slutändan enbart spridda skurar av duggregn av de slag som till och med kan vara sköna att erfara, liksom det i slutändan avrundat uppåt faktiskt blir en Svag 4a.
N-din
2009-07-27
Verkligen Anne Hathaways bästa film, den är grym :)