Kaninmannen

Bengt Nääs jobbar som kriminalreporter. Hans senaste uppdrag är en reportageserie om våldtäkter på småflickor. Under arbetet får han se polisens "fantombild" på förövaren. Bengt tvingas konfrontera sig själv och sitt förflutna, då bilden starkt påminner om hans egen son.

Originaltitel Kaninmannen
Regissör Stig Larsson
Manus Stig Larsson
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Leif Andrée, Stina Ekblad, Börje Ahlstedt, Björn Gedda, Tomas Norström, Ann Petrén, Sara Sommerfeld, Tomas Pontén, Johan Rabaeus, Maria Johansson, Krister Henriksson

2022-09-11
Filmen är lite seg i början men annars är den bra. Skådisarna gör ett bra jobb, särskilt Leif Andrée och Börje Ahlstedt.
2021-04-16
Jag gillade den här filmen när jag såg den...
gjoob
2019-07-29
Äkta och påträngande på ett sätt som bara Stig Larsson är, eller snarare var, kapabel till. Kanske inte åldrats så väl på alla ställe, men Andrée är rätt castad och Ahlstedt är den enda som konsekvent kan leverera sina repliker med trovärdighet i behåll. Ändå bidrar de stela dialogerna, och även den risiga vhs-utgåvan jag såg, till filmens dunkla stämning på ett mycket effektivt sätt.
ItalyErik
2018-09-28
Obehaglig.
Hypostas
2012-10-24
Intressant film om mobbing, pedofili, och dåligt föräldraskap. Ljudet på DVD:n är tyvärr uselt, vilket inverkar negativt på stämningen i filmen, men berättelsen är gripande och det blir en stark trea i betyg. Som tur är så finns det svenska undertexter så man inte missar något av dialogen när ljudet är som svagast.
Raimo_1985
2012-09-26
Creepy, sleazy, sensational och mörkt. En del i den skulle inte kunna ha gjorts idag. Grymt bra skådespelarinsatser av Ahlstedt och Andre. Kul miniroll av Liam Norberg!! Varför är han okrediterad??
Xenox
2012-07-07
Okej svensk dramathriller. Bra skådespelarinsatser.
Macheath
2010-09-08
Dyster är väl inte dåligt i sig? Hur som helst: Stig Larssons fascination för och fokus på hierarkier kombinerad med hans neurotiska mardrömmar kring deras möjliga konsekvenser, kring deras förmåga att gifta samman det mest perversa med det mest normala når en av sina höjdpunkter här. Utmärkt.
joakimfolke
2010-04-14
En av de bästa svenska filmerna. Bra skådespel av Leif andreé.
Gröne_Orm
2009-10-30
Varken bättre eller sämre än jag föreställt mig. Stabilt.