2.9

Kalle Ankas bättre jag

Kalle Anka slits mellan sina två personligheter, ängel och djävul. Djävulen får Kalle att göra dåliga saker, som att röka, men ängeln vinner i slutändan.

Originaltitel Donald's Better Self
Alternativ titel Kalle Ankas lägre jag
Regissör Jack King
Manus Carl Barks
Genre Animerad, Familjefilm, Fantasy, Komedi, Kortfilm, 30-tal
Skådespelare Thelma Boardman (röst), Don Brodie (röst), Clarence Nash (röst)

Rehn108
2013-12-01
Jag minns den här från när jag var liten, som en av de filmer jag tyckte minst om. Gillar den fortfarande absolut inte.
annihilat0r
2012-07-10
"Donald's Better Self" börjar väldigt lovande. Men dessvärre spårar den ut och slaktar rimliga ramar en bit in i filmen. Jag gillar Kalle.
100tonvalspäck
2011-08-30
Dagens läxa: Du skall icke sova för länge, icke heller skolka eller röka, det är dock okej att slå ihjäl någon om den personen blöter ner dig.
Grillo
2011-08-25
Vilken sensmoral! Överdriven.
Ola_Schubert
2009-05-29
Intressant, speciellt som det roliga med kalle just är att "djävulen" alltid brukar ha ett litet övertag. Dessutom låg man ganska långt före genom att förstå rökningens farlighet. en stark trea i betyg.
floyd2
2008-03-24
Vilken rökning-är-farligt predikan.
deppen
2008-02-25
Känner ofta igen mig i Kalle Anka. Det är det som gör han så skön. Trött på att kliva upp, trött på att gå iväg till skola/arbete, göra saker som är roliga istället för viktiga. Han e bra Kalle!

2008-01-29
En av kortfilmerna jag kommer ihåg riktigt bra, stark 3:a.
Christofer
2007-11-19
Lite kul, men inte mer än knappt godkänd.
O´Reilly
2007-09-12