Kaitei gunkan

I Japan kidnappas två ingenjörer och någon försöker kidnappa chefen för ett stort rederi och hans sekreterare. Liknande händelser och andra mystiska saker rapporteras från hela världen. Onda krafter från länge sedan har börjat röra sig igen och ett imperium försvunnet sedan 12000 år vill åter igen erövra världen.

Originaltitel Kaitei gunkan
Alternativ titel Atoragon: Flying Supersub, Atragon, Flying Supersub Atoragon, Undersea Battleship
Regissör Ishirô Honda
Manus Shinichi Sekizawa
Genre 60-tal, Äventyr, Science Fiction
Skådespelare Tadao Takashima, Yôko Fujiyama, Yû Fujiki, Ken Uehara, Jun Tazaki, Kenji Sahara, Hiroshi Koizumi, Yoshifumi Tajima, Akihiko Hirata, Eisei Amamoto, Tetsuko Kobayashi

craptastic
2012-04-21
Som vanligt med Honda så är starten rätt seg men såklart ett explosivt avslut! Filmen är kryddad utav sköna effekter och trots sci-fi och skeppssväng så blir det en monsteractionrulle tillslut. Knappast hans bästa men helt okej. Rätt korkat manus.
Ben_Dover
2012-01-10
Oj... B-films känslan är total, dock så är det utan tvekan den mest underhållande b-film jag sett, 4:an är välförtjänt trots stundtals dåligt skådespel, dåliga effekter och plotholes då jag satt som klistrad tills den var slut. Jag tror att det var oavsiktligt men det var en jävla rolig film också, garva som fan emellanåt!!